Saldes - Josa de Cadí - Tuixent - Feners - Saldes (Pedraforca 360º)

Photo ofSaldes - Josa de Cadí - Tuixent - Feners - Saldes (Pedraforca 360º) Photo ofSaldes - Josa de Cadí - Tuixent - Feners - Saldes (Pedraforca 360º) Photo ofSaldes - Josa de Cadí - Tuixent - Feners - Saldes (Pedraforca 360º)

one day 5 hours 7 minutes
June 27, 2021
June 2021

near Saldes, Catalunya (España)

Ruta cicloturista BTT

Ruta que dóna la volta al Pedraforca amb extensions fins a Fórnols i Feners.

La fem en dos dies i carregats amb la tenda per poder dormir on ens vingui de gust, al final dormim just al costat de Tuixén.

Sortim de Saldes i tot agafant la B400 la deixem abans d'arribar al km15, per seguir una pista en direcció N que puja cap el Refugi de Gresolet. En algun punt aquesta pista té alguna rampa forta però no gaire llarga, en general es puja força bé al costat d'un torrent ple de gorgs que fan goig.

Al costat del refugi del Gresolet hi ha unes taules i una font. Comencem a tenir bones vistes del Pedraforca. Continuem per la pista pujadora, de molt bon fer, entre boscos de faig. Continuem pujant fins el Coll de Torn (1916m) en un paisatge de prats envoltats de rocs calcaris. Un dels paisatges que més ens agradaran de la ruta.

Baixem fins el Collell, on hem d'estar atents perquè el més evident és agafar la pista que va a Lluís Estasen, però nosaltres hem de continuar en direcció N, primer, i desprès cal a l'oest. Aquest tram del camí està una mica trencat en algun punt, però és un pas molt puntual. Fa goig ciclar per aquests prats tot seguint la ruta BTT volta Cadí - Moixeró. Poc després arribem a un petit refugi lliure en bones condicions. Continuem baixant per la pista fins a trobar la carretera C563 que agafarem fins a la Josa de Cadí. On fem un cafè a un bar. Hi ha una font a la plaça.

Deixem la Josa per continuar per una pista força pujadora però de bon fer fins a la Collada de Jovell. Per algun motiu el GPS no ha marcat bé, però és evident que continuem baixant per la pista fins el poble de Cornellana. La baixada és força directa i en general es fa bé. De tant en tant hi ha algun banc de grava que ens fa estar atents.

A Cornellana, no hi ha bar però si una font. Des de Cornellana seguim per carretera fins a Fórnols, on agafarem una pista fins el Molí de Fórnols, on hi ha una font, un bar i un càmping.

Continuem pel Camí del Molí fins a Tuixent, on seguirem un parell de km la carretera en direcció sud per continuar pel camí de Mola. Aquest camí puja molt tranquil·lament fins el Coll de Mola. En un principi és força ombrívol i té un parell de fonts.

Al Coll de Mola contemplem les vistes, per un costat la Serra del Verd, i per l'altre el Pedraforca super imponent.

Del Coll de Mola tenim 400m de descens còmodes fins ben bé arribar a Gósol, que nosaltres esquivem per allargar la ruta cap el sud, en direcció a Torrentsenta on poc després trobem una altra font amb 4 aixetes.
Continuem per la pista de Moripol fins el Coll de Gósol, aquesta pujada es fa bé però ja comença a pesar. La baixada, però, serà força més pesada doncs està plena de pedra solta i gran i cal anar molt atents. Continuem, ara pujant una mica, en direcció a la Font de Salamandres tot passant pel Túnel de l'Avi.

A l'alçada de Cal Pasqual, a Feners, intentem buscar un camí que havíem vist a una ruta de @granmotte, ara mateix és un camí al costat d'un desmunt que nosaltres no li veiem color i preferim donar mitja volta. Tornem a Cal Pasqual i tot pujant el Camí de Feners, que té un perill de risc de caigudes de blocs que deu n'hi do, arribem al km 20 de la carretera B400 que seguirem fins a Saldes.

La ruta és exigent pel desnivell i per l'estat de la pista baixant del Coll de Gósol. Nosaltres l'hem feta amb btt per tant no puc opinar per a gravel Si es fa en btt sense anar carregat la dificultat tècnica és baixa. Si es va carregat ja és una altra cosa.

Refugi de Gresolet

Refu font gresolet

PictographWilderness hut Altitude 5,684 ft

Refugi lliure - Barraca del Bover

Font a Cornellana

Font

Font i càmping al Molí de Fórnols

Photo ofFont i àrea de pícnic als Planells del Sastró Photo ofFont i àrea de pícnic als Planells del Sastró Photo ofFont i àrea de pícnic als Planells del Sastró