Photo ofروز دوم سفر: طالقان، گردنه عسلک، گچسر، جاده چالوس، کرج و تهران Taleqan, Asalak Pass, Gachsar, Karaj, Tehran Photo ofروز دوم سفر: طالقان، گردنه عسلک، گچسر، جاده چالوس، کرج و تهران Taleqan, Asalak Pass, Gachsar, Karaj, Tehran Photo ofروز دوم سفر: طالقان، گردنه عسلک، گچسر، جاده چالوس، کرج و تهران Taleqan, Asalak Pass, Gachsar, Karaj, Tehran

July 19, 2019
July 2019

near Shahrak, Alborz (Iran)

روز دوم از طالقان مسیر را ادامه دادم. مسیر بالای طالقان خلوت تر و بکرتر و زیباتر از مسیر پایین طالقان است، با رودخانه در کف دره و آبشارها و نهرهای این طرف و آن طرف در طول مسیر، روستاهای سرسبز با باغ های میوه‌... هوا خنک تر از پایین طالقان بود. در ارتفاعات، در سمت راست گردنه عسلک هنوز روی کوه ها برف بود که منشا نهرها و آبشارهای کوچک اند. نسیم کاملا خنکی می وزید و هر از چندگاهی باد شدیدتری که زود قطع می شد. رفت و آمد خیلی کمی وجود دارد که آن هم از آن خودروهای محلی چوپانان و زنبورداران یا ماشین های راه سازی است. ده ساعت از طالقان به گردنه عسلک طول کشید، حدود پنجاه کیلومتر، و تا گچسر دوازده ساعت شد. این برای من در نوع خودش یک رکورد بود. چالش و هیجان برای فتح یک گردنه سه هزار و صدمتری، آن هم برای اولین بار و تنهایی. سه ساعت بعد هم پرفشار و سرعتی تا کرج رسیدم. بعدش تا تهران رفتم.
#دوچرخه_سوار
#سایکل_توریست
#کوهستان
On my second day, I was happy and excited to climb a high pass, Asalak Pass at an elevation of 3100m, for the first time and alone. This was my several year dream coming true. It was nice and cool. Perfect mountainous landscapes, few cars, rivers, streams, waterfalls, springs. This was a long day ride, around 18 hrs.