Ruta pol Asturianu en Xixón

January 11, 2018

near Gijón, Asturias (España)

Esta Ruta pola lliteratura n’Asturianu ñaz col enfotu de dar a conocer, y esparder más, la figura de delles de les persones que tuvieron venceyaes a la LLingua Asturiana d’alguna manera y que tán ente los nomes de les cais xixoneses, faciendo, al empar, una alcordanza de la so xera. Collabora cola idea, la esbilla y l’acuriosamientu los testos, Dani García de la Cuesta, musicólogu, defensor de la llingua asturiana y amigu de 30 Dies en Bici.

Esta actividá inscríbese nos «Jueves en bici» de 30DEB 2018 Xixón.

El paseín pola ciudá y la lliteratura n’asturianu

Pa ello, recorremos unos 7,5 kilómetros, un paseín tranquilu, faciendo unes paradines naquelles cais y llugares dedicaos a cada autor/a, onde se fairán unes llectures curties de dalgunos testos col envís de qu’a ca participante-y pruya la curiosidá y les complete más llueu, al so gustu y tiempu. Nestos díes daremos más info y dalgunos enllaces pa conocer sobre la biografía de los autores y poder consultalos nes paraes que se faigan, o en cualquier otru momentu, y que la ruta seya lo más áxil posible. Asina, la xente que nun puede dir a facer la ruta esi día, puede probar a facela cuándo-y pete y tener información.

Los autores que dan sentíu a esti percorríu son:
Pachín de Melás. Emilio Robles Muñíz, Xosé Caveda y Nava, L’Argandona. Xosefa Xovellanos, Parque Mánfer de la LLera, Manuel d’Andrés Fernández, Pín de Pría, Xosé García Peláez, Fermín Canella Secades, Teodoro Cuesta. Teodoro Cuesta García-Ruíz, Xardines de Federico González- Fierro Botas, Melchor Gaspar de Xovellanos.

Kiosko Pachín de Melás

Federico Fierro

Jovellanos

• Photo of 30 Días en Bici Gijón
    30 Días en Bici Gijón Nov 30, 2019

Esta ruta es un ejemplo de como desde 30 Días en Bici tratamos de transmitir el amor por la cultura y la lengua asturiana, el respeto a la ciudad como precipitado cultural al tiempo que realizamos la promoción del uso de la bicicleta poniéndola en una situación real de uso para el descubrimiento y el intercambio de conocimientos y experiencias en grupo.

Por eso hemos realizado de nuevo esta ruta que desarrollamos en 2018 para el Día Internacional de la Ciudad Educadora en Gijón 2019.