Ruta del Ter 2013

one day 9 hours 52 minutes
May 6, 2013
May 2013

near Setcases, Catalunya (España)

Ruta del Ter en 2 dies:
1er dia: 93km, +968m, -2586m, 6:25:56h, IBP 102
2n dia: 120km, +727m, -1127m, 8:53:25h, IBP 115

Ruta que ens porta des del naixement del Ter a Ull de Ter fins a la seva desembocadura, a la Gola del Ter a Torroella de Montgrí. Segueix en quasi tota la seva totalitat la senyalització original de la ruta. Amb tot, hi ha trams on la senyalització és confusa o fins i tot errònia. Per això, he arranjat el track per tal que futurs repetidors de la ruta no hagin de fer les marrades que vam fer nosaltres amb l'increment de distància i temps que això comporta. Si compareu el nostre track amb el de la web de la Ruta del Ter veureu que difereix molt en la zona entre Ripoll i Sant Quirze de Besora. Això és perquè la ruta de la web segueix la C-17, cosa que actualment està prohibida ja que aquesta via és autovia i no hi poden circular bicicletes. Per evitar aquest tram la ruta actual s'enfila pel marge esquerre del riu, cap a Santa Maria de Besora. Per altra banda, entre Torelló i Manlleu la ruta original va a buscar la riba del Ter. Nosaltres van fer aquest tram per la carretera directa ja que feia 30km que plovia a bots i barrals i estàvem xops i molt freds. Probablement sigui possible allargar una mica més la primera etapa i esqurçar la segona dormint a Roda de Ter. Tot i això, tingueu en compte que passat aquest nucli la ruta transcórrer per zones força deshabitades i amb poques possibilitats d'allotjament fins que es troba amb la Ruta del Carrilet Girona-Olot al Pasteral.