Ruta del Ferro i del Carbó (Via Verda)

Photo ofRuta del Ferro i del Carbó (Via Verda) Photo ofRuta del Ferro i del Carbó (Via Verda) Photo ofRuta del Ferro i del Carbó (Via Verda)

2046
August 17, 2020
August 2020

near Ripoll, Catalunya (España)

Via Verda de la Ruta del Ferro i del Carbó.

La ruta uneix Ripoll a 682 metres d'altitud, amb Sant Joan de les
Abadesses (775 m). Tot el traçat és asfaltat i està flanquejat per vegetació; el desnivell total és de 160 metres i hi ha un suau pendent de l’1%. Aquest tram de la via comença al quilòmetre 9, just davant de l’edifici de l’antiga estació de Sant Joan de les Abadesses. Sortint de l’estació, a uns 300 metres, la via creua la carretera d’Ogassa i comença a ascendir suaument per la vall del Malatosca, un afluent del riu Ter que neix a la serra Cavallera. Cada vegada que travessem una carretera, un empedrat al paviment de la via i la bona senyalització de tot el recorregut ens posaran en alerta. A uns 500 metres de l’estació la via travessa un GR (Gran Recorregut) i, poc després, torna a creuar la carretera. El trajecte és plàcid i transcorre sense problemes fins a uns dos quilòmetres de Sant Joan, on es troba el carregador de Toralles que rebia el carbó procedent del ferrocarril miner d’Ogassa. Seguim per un tram de pujada i arribem a les mines de carbó d’Ogassa (975 m), a quatre quilòmetres justos de l´estació de Sant Joan de les Abadesses i a quincé quilòmetres de Ripoll.