Ruta del Ferro i del Carbó: Ripoll - Ogassa

Photo ofRuta del Ferro i del Carbó: Ripoll - Ogassa Photo ofRuta del Ferro i del Carbó: Ripoll - Ogassa Photo ofRuta del Ferro i del Carbó: Ripoll - Ogassa

April 26, 2013
April 2013

•   4.6 3 Reviews

near Ripoll, Catalunya (España)

Ruta del Ferro i del Carbó: Ripoll - Ogassa

Antic traçat del ferrocarril entre Ripoll, Sant Joan de les Abadesses i Toralles. L’origen d’aquesta via de tren és del 1880, època en què les mines de carbó d’Ogassa necessitaven instal•lacions ferroviàries per poder transportar el combustible fins a Barcelona. El 1967, amb el tancament de les mines, es va clausurar el tram de Toralles a Sant Joan de les Abadesses. I la manca de passatgers va fer que el 1980 es tanqués el tram fins a Ripoll.
La Ruta del Ferro i del Carbó, en al•lusió a la important tradició de la farga al Baix Ripollès i a l’extracció de carbó a les mines d’Ogassa, ressegueix el trajecte que feia el tren antigament.

Gairebé tot el traçat és asfaltat

A l’estació de Sant Joan de les Abadesses s’inicia el tram d’enllaç fins a Olot.

El temps total del track inclou totes les parades, dinar a Ogassa i visita al Monestir de Santa Maria de Ripoll.

Tram_de_pujada

PictographMine Altitude 3,282 ft

Ogassa

• Clara1 Apr 21, 2018

És una ruta molt bonica per fer en família. És un camí asfaltat en el 80% del recorregut. A l’anada (direcció Ogassa) tens la sensació que costa avançar pel lleuger desnivell que té tota l’estona i que comproves a la tornada, ja que la fas quasi sense pedalar.
    Després del gorg de Matatosca (val molt la pena baixar un moment de la bicicleta i fer els 2 minuts a peu per veure’l, sobretot a la primavera pel salt d’aigua) deixareu el camí asfaltat i comença un camí de terra i uns quants pendents forts però aviat s’acaben i la resta de camí fins a Ogassa és planer.

• Photo of Garnatxa
    Garnatxa Feb 22, 2020

Ruta molt maca i ben senzilla de seguir sense dificultat tècnica excepte entre St Joan i Ogassa que hi alguna pujada forta si no s'està acostumat a pedalar