RUTA DEL DANUVI PASSAU-VIENA: Etapa 1 (Passau-Linz)

Photo ofRUTA DEL DANUVI PASSAU-VIENA: Etapa 1 (Passau-Linz) Photo ofRUTA DEL DANUVI PASSAU-VIENA: Etapa 1 (Passau-Linz) Photo ofRUTA DEL DANUVI PASSAU-VIENA: Etapa 1 (Passau-Linz)

September 6, 2018
July 2018

near Schlögenleiten, Upper Austria (Austria)

La “Ruta del Danuvi” és una ruta cicloturista que segueix aquest important riu europeu. El seu tram més conegut i ben acondicionat és el que va de Passau (a Baviera, Alemanya) fins a Viena. Transcorre majoritàriament per territori austríac, amb paisatges de gran bellesa i molt variats i passa per pobles històrics amb molt d’encant.

La ruta és totalment planera i apta per a qualsevol persona. Diferents agències ofereixen lloguer de bicicletes (tant estàndards com elèctriques), reserva d’hotels i trasllat d’equipatges. Està perfectament senyalitzada (en alemany cal seguir les indicacions “Donauradweg”) i és d’ús exclusiu per a bicicletes, el que fa que la pedalada sigui molt tranquila i relaxada. Només en algun petit tram es segueixen sectors curts compartits amb cotxes. En la major part d’aquesta zona del trajecte que va de Passau a Viena es pot triar la riba Nord o la Sud per a fer el recorregut, si bé en alguns sectors només es pot seguir una de les 2. La connexió entre ribes es pot fer mitjançant ponts o, en algunes poblacions, utilitzant petites barques transbordadores que permeten creuar el riu amb les bicicletes per un mòdic preu.

Durant el trajecte, es travessen diferents centres històrics (Melk, Dürnstein, Krems, etc.) i es poden conèixer importants monestirs, castells, museus, etc.

A destacar també que alguns trams del recorregut es poden fer en vaixell, cosa que permet descansar en alguna etapa i que encara dona més encant al viatge. En el nostre cas, vàrem fer en vaixell el tram inicial, entre Passau i Schlögen (1a etapa) i el tram entre Melk i Dürnstein (4a etapa), ja que si no ens sortia una etapa massa llarga i el vaixell permet a més gaudir molt de les terrasses de vinyes de la preciosa regió vinícola de Wachau. Cal estar sempre molt atents als horaris dels vaixells, ja que són molt limitats, fins i tot a l’estiu.

El millor és fer el recorregut amb la guia “Danube Bike Trail”, que normalment subministren les agències de viatge si s’organitza la sortida a través d’elles.

La meva principal recomanació és fer la ruta amb total tranquilitat, aturant-se tant com calgui per gaudir de les poblacions, paisatges, elements culturals i gastronomia de la zona.
_______________

En aquesta primera etapa hem iniciat el trajecte en vaixell, que ens ha portat des de Passau a Schlögen. Cal estar atents als horaris perquè només n’hi ha 2 al dia.

Aspectes destacats de la 1ª etapa (Passau-Linz):
- Recórrer el centre històric de Passau i el punt on s’uneixen 3 rius.
- Es pot prendre el vaixell des d’aquí fins a Schlögen.
- A Schlögen, és altament recomanable pujar a peu a un mirador des d’on es divisa un dels meandres més famosos del Danuvi, anomenat en alemany “Donau Steig” (marcat al track).
- Aturar-se (i fer un bany si el temps ho permet) als llacs de Feldkirchen.
- Fer una parada al centre del poblet d’Ottensheim.
- Conèixer el centre de Linz.

NOTA. el desnivell marcat en aquesta primera etapa és erroni. L'única pujada és la que dóna accés al mirador del Danubi (Donau Steig), que a més s'ha de fer a peu.

Achach an der Donau

PictographPanorama Altitude 0 ft
Photo ofDonau Steig (observatori loop Danuvi) Photo ofDonau Steig (observatori loop Danuvi) Photo ofDonau Steig (observatori loop Danuvi)

Donau Steig (observatori loop Danuvi)

Fantàstic mirador elevat sobe un famós "loop" del riu, al que cal pujar a peu. Les bicicletes es poden deixar a Schlögen.