Ruta del Carrilet - Sant Esteve d'en Bas

8 hours
September 18, 2022
September 2022

near Sant Esteve d'en Bas, Catalunya (España)

Aprofitant la via verda del Carrilet de Girona, fem un volt prenent com a punt d'inici i final Sant Esteve d'en Bas on hem deixat el cotxe. La ruta és d'un paisatgisme extraordinari, amb tot l'esplendor de la Garrotxa de finals d'estiu. La bellesa és constant al llarg de tot el recorregut. L'itinerari té dues grans parts, la muntanya i el pla.

La part de muntanya ens mostra tota l'estona vistes espectaculars. Sortim de Sant Esteve seguint el carril de vianants i ciclistes que porta a Hostalets d'en Bas, tal vegada el poble més bonic de Catalunya. Seguim el camí de Vic fins trobar la carretera que puja a Rupit. La pujada és suau, però molt llarga, primer per boscos d'alzina, després, a partir del coll d'Uria bosc caducifoli. El nostre primer destí és el Santuari de la Mare de Déu de la Salut. Seguim ruta fins a la segona parada, al Santuari del Far amb el seu espectacular mirador. Desfem una mica de camí i tornem a agafar la carretera direcció Rupit. Agafem el camí que porta a Falgars d'en Bas, poble situat damunt d'imponents cingleres i amb extraordinàries vistes del Puigsacalm i la Vall d'en Bas. La nostra intenció era baixar a Hostalets per la pista de la Coromina, però com que és propietat privada hi ha una reixa tancada i no es pot passar. Desfem camí fins arribar a l'Ermità de Sant Simplici, a tocar d'Hostalets.

La part plana de la ruta

Ens arribem la Font de la Clapera, un indret màgic. Passem pel poble d'Hostalets i seguim l'antic camí de Vic, direcció nord, passant per Can Trona. Travessem gairebé tota la Vall d'en Bas, veient des de baix les muntanyes en què estevem fa una estona. Ens dirigim a Sant Privat i després al poble de les Preses que travessem per dintre. A continuació agafem la via verda del Carrilet fins tornar a Sant Esteve.

La ruta és llarga, però extremadament bonica. Potser es pot partir en dues etapes. S'ha de dir que el desnivell acumulat és important, però val la pena.