Photo ofRuta de 3 dies: Celrà-Flaçà-Besalú-Oix-Beget-Molló-Prats-de-Molló-Ceret-Argeles-sur-mer Photo ofRuta de 3 dies: Celrà-Flaçà-Besalú-Oix-Beget-Molló-Prats-de-Molló-Ceret-Argeles-sur-mer Photo ofRuta de 3 dies: Celrà-Flaçà-Besalú-Oix-Beget-Molló-Prats-de-Molló-Ceret-Argeles-sur-mer

one day 23 hours 21 minutes
October 14, 2012
October 2012

near Celrá, Catalunya (España)

Ruta realitzada en 3 etapes.

- PRIMERA ETAPA: CELRÀ-BESALÚ
La primera etapa és curta i senzilla. Arribem amb el tren regional a Celrà, d'allà prenem un tros curt de la carretera C-66. Ens desviem i realitzem la major part de la ruta per carreteres molt tranquiles o pistes asfaltades, algunes d'elles dins de la xarxa ciclorturista de l'Empordà. Passem per Flaçà, Camallera, Vilaur, Bascara, Orfes... A Serinyà enllacem amb la carretera C-66 que ens porta fins a Besalú.
Aquesta etapa és molt curta, principalment perquè vam agafar el tren tard. Recomanem allargar-la fins a Castellfollit de la Roca per equilibrar les etapes.

Nivell: moderat.
Distància: 50km

- SEGONA ETAPA: BESALÚ - LA PRESTE
Sortim de Besalú agafant el carril lateral de la A-26 i ens desviem per Tortellà i Montagut fins arribar a Castellfollit de la Roca. Una vegada a Castellfollit ens desviem a la dreta cap a Oix i Beget. Fins a Oix la carretera puja a una pendent constant, passat Oix ens esperen 3km de forta pujat al 10% de pendent i després una llarga baixada fins gairebé a Beget. Beget és un poble força turístic i ben arreglat, dinem allà. A partir de Beget, a pesar que la carretera es fa més estreta, pràcticament d'un carril, ens trobem més cotxes. Passat Rocabruna passem pel coll de la Boixeda i baixem fins a trobar la carretera C-38 que ens durà a Molló i al Coll d'Ares (1520m) on passem a França. Una vegada passada la frontera baixem 14km fins a Prats de Molló (750m). Nosaltres vam allargar l'etapa fins a La Preste (8km més i 300m de desnivell) per motius logístics.

Nivell: difícil (molt de desnivell acumulat amb parts del 10% de pendent).
Distància: 94 km (86km fins a Prats de Molló)

- TERCERA ETAPA. DE LA PRESTE A ARGELES-SUR-MER
La tercera etapa és molt ràpida, perquè és pràcticament de baixada. Sortim de La Preste i anem perdent alçada a mesura que passen el quilòmetres fins a Ceret. A Bolou ens desviem per un carril bici molt nou que ens duu fins a Argeles.
A Argeles prenem el tren TER que ens porta fins a Portbou (nosaltres hem agafat el de les 12:58 que ens ha permès empalmar amb el MD de Renfe de les 13:27 i hem arribat a Barcelona a les 15:35).

Nivell: Fàcil
Distància: 72 km

1a Etapa - Final - Besalú

Poble de Besalú

2a etapa - Final - La Preste

Poble de La Preste. Banys termals.

3a Etapa - Final - Gare d'Argeles-sur-mer

Poble d'Argeles-sur-mer. Estació dels trens regionals francesos SCNF-TER. Els trens TER estan equipats per transportar bicicletes.

PictographProvisioning Altitude 0 ft

Avituallament 2a etapa - Beget

Hem dinat a Beget en una fonda del poble.

Avituallament 3a etapa - Ceret

Hem esmorzat a Ceret. Hi ha un museu d'art modern important. Picasso i Braque van passar una temporada a Ceret pintant.

Estació de tren de Celra

Arribem amb el tren regional de Barcelona.

PictographFountain Altitude 0 ft

Font - darrera de l'església

Font a Oix.

Pas a nivell tallat - cal creuar per l'estació

• Photo of irafols
    irafols Dec 28, 2012

Cal travessar la via per l'estació de tren i després vorejar-la fins reprendre la ruta original. /outdoor-trails/ruta-de-3-dies-celra-flaca-besalu-oix-beget-mollo-prats-de-mollo-ceret-argeles-sur-mer-3481628#wp-3481636