RUTA 2 - DEL TALLAT AL CORB, TERRA DE BANDOLERS / 2 de 4 /

Photo ofRUTA 2 - DEL TALLAT AL CORB, TERRA DE BANDOLERS / 2 de 4 / Photo ofRUTA 2 - DEL TALLAT AL CORB, TERRA DE BANDOLERS / 2 de 4 / Photo ofRUTA 2 - DEL TALLAT AL CORB, TERRA DE BANDOLERS / 2 de 4 /

March 20, 2023
March 2023

near Tàrrega, Catalunya (España)

Turisme Urgell us proposa aquesta ruta en modalitat BTT / Gravel / Cicloturística amb caire turístic i ambientada amb el bandolerisme de la comarca de l'Urgell.
Ruta 2, del tallat al Corb, terra de bandolers. Podeu accedir a la pàgina web www.turismeurgell.cat on s'explica la relació d'aquesta ruta amb el bandolerisme - RUTA 2

Aquesta és la ruta 2 de 4 de la sèrie, amb una distància de 73,10 quilòmetres i un desnivell positiu acumulat de 1100 m i classificada com a difícil per la seva llargada i el seu elevat desnivell positiu acumulat. Durant tot el recorregut només trobarem dos trams de complicada progressió on només els ciclistes experts podran sortejar-los sense baixar de la bici; un tram el trobarem durant el descens del santuari del Tallat i l'altre al corriol que utilitzarem per accedir a Vallbona de les Monges. Es tracta d'una ruta circular que seguirem en el sentit de les agulles del rellotge.

L'itinerari té inici i final a Tàrrega, el recorregut és un bonic viatge a la part centre i sud de la comarca de l'Urgell. Tot seguint aquesta ruta podrem gaudir d'una gran varietat paisatgística amb uns pobles carregats d'història i d'unes vistes que varien en qüestió de pocs quilòmetres i que en més d'una ocasió ens faran parar per descansar, observar i frisar amb l'abundància de la natura que ens rodeja.

A l'inici passarem per Verdú, Guimerà i Ciutadilla, els tres pobles són encantadors, però serà només per Guimerà on tindrem l'oportunitat d'endinsar-nos a recórrer els seus carrers porxats, estrets i sinuosos, estigueu preparats per trobar algun carrer amb esglaons.

Deixarem el paisatge de vinya, ametllers, olivers i conreu de secà que ens ofereixen aquestes tres poblacions per començar a trobar un monocultiu basat en l'olivera amb marges i cabanes de pedra seca i un terreny, trencacames, però visualment molt agraït que ens portarà a descobrir Rocallaura, el santuari del Tallat, Montblanquet, Vallbona de les Monges i Rocafort de Vallbona.

Transitarem entre desnivell i el pla durant la nostra visita a el Vilet, Sant Martí de Maldà i Maldà i finalment ens endinsarem per les infinites planes de Bellpuig, Preixana i Vilagrassa fins a arribar a Tàrrega.

Un itinerari llarg amb alguna dificultat tècnica, que us permetrà descobrir uns paisatges per frisar i unes poblacions singulars i molt autèntiques. Tot un descobriment de recorregut, pensat per a les persones que busquen passar una estona de descoberta de territori sense casi dificultat tècnica. Una ruta que a ser possible us recomanem fer per etapes per poder gaudir sense presses del paisatge, de les poblacions, de la gastronomia, de la natura i del silenci.

Continueu llegint per a una descripció més acurada de la ruta:

L'inici el trobarem al carrer del raval de Sant Agustí de Tàrrega, a pocs metres de l'àrea d'autocaravanes i on trobarem lloc per aparcar. Seguirem cap al camí de Verdú que ens portarà a creuar el Canal Segarra Garrigues i ens obsequiarà amb unes vistes de l'església i el castell de Verdú molt autèntiques. Entrarem a Verdú per sortir-ne ràpidament pel carrer de Bonaire. Continuarem per trobar extensions de vinya, conreu de secà i ametllers (fantàstics per observar durant l'època de la floració) tot circulant per un camí amb pendent lleuger fins a arribar a la creu de Terme de Verdú on iniciarem el descens fins a Guimerà.

A Guimerà tindrem l'oportunitat de baixar fins al riu Corb per dins de la població, un autèntic regal passejar pels carrers d'aquesta vila. Demanem precaució en baixar pels carrers amb esglaons. Deixarem Guimerà per arribar a la creu dels quatre ulls i les ruïnes del monestir de Vallsanta a la distància a la nostra dreta. Començarem a veure el castell de Ciutadilla a la distància i l'anirem a buscar per creuar la C-14 i seguir el camí que ens portarà fins a Rocallaura.

L'ascens i el descens a Rocallaura són bastant empinats, deixarem aquesta vila per continuar cap al santuari del Tallat per un camí que no deixarà de pujar fins a arribar al santuari. Un cop a dalt podrem gaudir de les fantàstiques vistes que ens regala de la comarca veïna, la Conca de Barberà. A primer terme ens quedaran les poblacions de Blancafort i Solivella, més enllà a la dreta podrem observar l'Espluga de Francolí i també Montblanc.

Deixarem el santuari endarrere per seguir per un camí/sender amb un tram de difícil progressió que ens portarà fins a Montblanquet. Seguirem pel GR 175 fins a arribar a Vallbona de les Monges. Ens trobarem un altre tram de difícil progressió abans d'arribar al mirador de Vallbona. Creuarem la població pel davant del Monestir de Santa Maria i iniciarem l'ascens a la serra de l'Escoda per iniciar un tram llarg de pujar i baixar fins a arribar a Rocafort de Vallbona. Creuarem la població per seguir el camí que va paral·lel al riu Corb fins a arribar al Vilet, travessarem el riu Corb per arribar a Sant Martí de Maldà per baixar altre cop cap al riu Corb i creuar-lo per la Peixera.

Arribarem a Maldà per pujar a dalt del castell i seguidament iniciar el descens per un camí que ens portarà a Belianes. Deixarem el pla al darrere per començar un tram llarg de planes que ens portaran a descobrir el molí de la Sinoga. Tot planejant arribarem a Bellpuig, seguidament Preixana, el Mas de l'Estadella, Vilagrassa i arribarem a Tàrrega per la LV-2021.

Desitgem que gaudiu d'aquesta fantàstica ruta pel sud de la comarca de l'Urgell!