RUTA 1 - BANDOLERS DEL SIÓ I ELS PLANS / 1 de 4 /

Photo ofRUTA 1 - BANDOLERS DEL SIÓ I ELS PLANS / 1 de 4 / Photo ofRUTA 1 - BANDOLERS DEL SIÓ I ELS PLANS / 1 de 4 / Photo ofRUTA 1 - BANDOLERS DEL SIÓ I ELS PLANS / 1 de 4 /

March 13, 2023
March 2023

near Tàrrega, Catalunya (España)

Turisme Urgell us proposa aquesta ruta en modalitat BTT / Gravel / Cicloturística amb caire turístic i ambientada amb el bandolerisme de la comarca de l'Urgell.
Ruta 1, Bandolers del Sió i els Plans. Podeu accedir a la pàgina web www.turismeurgell.cat on s'explica la relació d'aquesta ruta amb el bandolerisme - RUTA 1

Aquesta és la ruta 1 de 4 de la sèrie, amb una distància de 84,25 quilòmetres i un desnivell positiu acumulat de 657 m i classificada com a moderada per la seva llargada. Es tracta d'una ruta circular amb forma de 8, pel que hi haurà trams que la seguirem en sentit a les agulles del rellotge i trams que serà en sentit contrari.

L'itinerari té inici i final a Tàrrega, el recorregut és un bonic viatge a la part centre i nord de la comarca de l'Urgell. Tot seguint aquesta ruta podrem gaudir d'una varietat paisatgística i d'unes vistes impressionants. A l'inici passarem per petits pobles amb encant com són Tornabous, el Tarròs, la Fuliola, Boldú i serà a partir de Castellserà que iniciarem l'ascens a la serra d'Almenara per deixar el pla i la zona de regadiu endarere. Ens endinsarem per les infinites planes d'Agramunt i després pel divertit paisatge del nord de la comarca on els turonets, els bosquets i els sinuosos conreus captiven l'atenció sota l'atenta mirada de les muntanyes que formen el Prepirineu, a la distància.

Arribarem fins a Montclar d'Urgell on podrem gaudir d'unes fantàstiques vistes a peu del castell, per després iniciar la tornada cap Agramunt tot seguint el Canal d'Urgell. Creuarem la ciutat del torró i la xocolata a la pedra (Agramunt) per seguir cap a Puigverd d'Agramunt, Castellnou d'Ossó, Ossó de Sió, Bellver d'Ossó, Claravalls i Altet, un seguit de pobles emmurallats i viles closes que han aconseguit preservar la seva essència durant segles i que podreu visitar tot seguint aquesta ruta.

Un itinerari llarg, sense cap dificultat tècnica que us permetrà descobrir uns paisatges per frisar i unes poblacions singulars i autèntiques. Tot un descobriment de recorregut, pensat per a les persones que busquen passar una estona de descoberta de territori sense dificultat tècnica. Una ruta que a ser possible us recomanem fer per etapes per poder gaudir sense presses del paisatge, de les poblacions, de la gastronomia, de la natura i del silenci.

Continueu llegint per a una descripció més acurada de la ruta:

L'inici i final de la ruta és al carrer dels amics de l'arbre de Tàrrega, al costat mateix del Parc de Sant Eloi, seguirem aquest carrer fins a creuar l'A-2 per un pont que ens portarà fins al costat del tossal del Mor a l'esquerra. Seguirem el camí cap a l'esquerra, passarem pel costat dels terrenys de Mas de Colom, on podrem observar des de la distància l'edifici històric que dona nom a les finques i que va ser un corral medieval, una abadia cistercenca i un hospital militar al llarg de la seva història + INFO

Continuarem recte pel camí del Mor, també camí de Sant Jaume, que ens portarà a Tornabous, entrarem dins de la població i seguirem pel camí asfaltat que ens portarà fins al Tarròs, passant pel costat del monument a Lluís Companys, amb arrels en aquesta població. Seguirem per creuar la C-53 per arribar a la Fuliola i tot seguit Boldú. Tornarem a creuar la C-53 per arribar a Castellserà. Continuarem direcció cap a la serra d'Almenara, però abans trobarem la primera séquia del Canal d'Urgell que seguirem durant uns quilòmetres a la dreta. Durant aquest tram podrem gaudir d'unes vistes excepcionals de la plana de Lleida que quedarà a la nostra dreta.

Continuarem a l'esquerra per deixar el Canal d'Urgell i ascendir fins a molt a prop del Pilar d'Almenara a uns 400 metres sobre el nivell del mar. Aquesta alçada ens proporcionarà unes vistes excepcionals de la plana de Lleida a costat i costat de serra. Iniciarem el descens per una espectacular vall que ens portarà fins a Agramunt. Entrarem dins de la població per seguir direcció nord pel GR 3 fins a arribar a Donzell d'Urgell, tot passant per camins en molt bones condicions que ens permetrà centrar la nostra atenció a gaudir dels típics paisatges del nord de la comarca, amb llargues extensions de conreu que s'ondulen als fondos i una gran varietat de turonets farcits de bosc.

Deixarem la Donzell d'Urgell al darrere per seguir cap a Montclar d'Urgell, aquesta població ens permetrà no només gaudir del seu espectacular castell, sinó que també podrem fruir amb unes vistes al Prepirineu que ben segur ens captivaran. Iniciarem el retorn cap a Agramunt tot passant per la "Mina de Montclar", podrem veure el vessant sud, aigües avall. Arribarem altre cop a Agramunt per creuar la ciutat i enfilar direcció a Puigverd d'Agramunt, Castellnou d'Ossó, Ossó de Sió i Bellver d'Ossó, un conjunt de pobles amb encant que han sabut preservar el seu llegat històric, visita obligada si hi ha temps.

Continuarem per arribar a Claravalls tot gaudint dels Plans de Sió i de Conill a la distància, un nucli abandonat a pocs quilòmetres de Claravalls. Arribarem a Claravalls per fer una breu visita a la població, que segur que ens agradarà. Continuarem pel GR 3 cap a Altet on també gaudirem de la breu visita que farem a aquesta població. Creuarem la C-14 i arribarem altre cop a la finca de Mas de Colom que ens portarà al punt inicial de la ruta.

Desitgem que gaudiu d'aquesta fantàstica ruta pel nord de la comarca de l'Urgell!