rowerowe wędrówki wokół Tarnówki - dzień 2

Photo ofrowerowe wędrówki wokół Tarnówki - dzień 2 Photo ofrowerowe wędrówki wokół Tarnówki - dzień 2 Photo ofrowerowe wędrówki wokół Tarnówki - dzień 2

September 5, 2021
September 2021

near Tarnówka, Województwo wielkopolskie (Polska)

przez lasy trasa prowadzi oznakowanymi i wygodnymi drogami pożarowymi o numerach w kolejności: 25, 26, 24 oraz 22 i 23 przed Osówką. We wsi bardzo ładny zabytkowy kościół szachulcowy. Jadąc dalej napotykamy na szlak rowerowy zielony, który wiedzie po nasypie dawnej linii kolejowej Jastrowie - Wałcz zdemontowanej przez Rosjan po 1945. Nasyp miejscami staje się dość wysoki pozwalając na dalekie widoki. Szlak doprowadzi do mostu drogowego na Gwdzie obok którego po lewej widać wysadzony w 1945 most kolejowy. Przewieszony nad rzeką, przekrzywiony robi niesamowite wrażenie. Możliwe jest dojście do obu przyczółków. W kolejnej miejscowości w Piecewie napotkamy na drewniany kościół, którego wieża jest starsza od reszty. Przy nim odnowiony pomnik ofiar I wojny światowej - kriegerdenkmal z nazwiskami poległych. Powrót do Tarnówki asfaltem. Od Bartoszkowa powinien nam towarzyszyć szlak czerwony ale to tylko teoria. Korzystałem z map Nadleśnictwo Płytnica (1: 50 000, LP, Compass) oraz Krajna Nad Notecią (1 : 75 000, Cartomedia).