Qazvin to Taleqan روز اول سفر: قزوین به شهرک طالقان

19901
July 17, 2019
July 2019

near Qazvin, Qazvīn (Iran)

روز جمعه، چهاردهم تیر نود و هشت از قزوین از جاده پایین طالقان عازم طالقان شدم. طی این مسیر حدود دوازده ساعت طول کشید. سال های قبل پانزده و چهارده ساعت شده بود. این مسیر بده و بستان های زیادی دارد و صبر و حوصله و استقامت بالایی می خواهد. کل روز رو رکاب زدم و تقریبا یه ضرب رفتم، با استراحت های کوتاه. در طول روز فقط کربوهیدرات مثل خرما، بیسکویت گندم و بیسکویت جو و نوشیدنی های قندی خوردم. این باعث شد تا بدون فشار به گوارشم بتونم با انرژی تمام به رکاب زدن ادامه بدم. و قهوه و هات چاکلت تلخ هم چاشنی کار بودند. شب هم در طالقان خودم رو به یه وعده کامل برنج و جوجه کباب دعوت کردم. هوا تقریبا خنک بود و نسیم خنکی می وزید. یک نکته مهم تأمین خوراکی و مخصوصاً آب در طول این مسیر بود. روستاهای اول این مسیر مغازه داشتند و من آب معدنی و نوشیدنی مثل دلستر تهیه کردم. حجم آبی که با خودم حمل می کردم حدود 5/5 تا 6 لیتر بود. 2/5 لیتر در مخزن آب شلنگدارم که روی فرمان برای استفاده بود. دو تا آب معدنی بزرگ و نیم لیتر فلاسک که یا آب جوش داخلش بود یا آب. چند سال پیش در یکی از پیچ های مسیر در سمت چپ چشمه ای بود اما متأسفانه آن را کور کرده اند.
#سایکل_توریست
#کوه
#طبیعت
On the first day of my bikepacking trip, it took 12 hrs to go to Taleghan in Alborz Province. I chose the more difficult mountainous route with many ups and downs. Challenging and exciting. It was somehow cool. Every now and then a cool breeze made me happy. I only had carbs like dates and biscuits, sweet drinks, coffee and dark hot chocolate, and lots of water. This helped me keep pedaling during the day. And at night I invited myself to a full meal of rice and chicken.
#cycling

ممنون

• Photo of habibsadeghifar
    habibsadeghifar Jul 20, 2020

درود بر شما. کیف زین هست. یا back loader یا seat pack. من داخلش چادر و زیرانداز فوم و یه سری خرده وسیله مثل کپسول گاز و ... می گذارم. زیرانداز رو دور چادر رول می کنم. داخل کاور می گذارم. اول ته کیف رو وسایل می گذارم. بعد چادر و در آخر وسط گاز و ... حدود ۱۸ لیتره. بند لوله زین و یک بند دهانه رو می بنده و یک بند از دور میله های زین انتهای کیف رو به بالا می کشه و از افتادنش جلوگیری می کنه.