Photo ofQazvin To Esfehan رکابزنی مسیر قزوین به اصفهان با عبور از شهرهای ساوه،قم، کاشان،نطنز و اصفهان Photo ofQazvin To Esfehan رکابزنی مسیر قزوین به اصفهان با عبور از شهرهای ساوه،قم، کاشان،نطنز و اصفهان Photo ofQazvin To Esfehan رکابزنی مسیر قزوین به اصفهان با عبور از شهرهای ساوه،قم، کاشان،نطنز و اصفهان

6 days 11 hours 47 minutes
April 4, 2019
March 2019

•   4.5 2 Reviews

near Maḩalleh-ye Darbarī, Qazvīn (Iran)

رکابزنی نوروزی 1398 مسیر قزوین تا اصفهان با عبور از شهرهای ساوه، قم، کاشان، نطنز و اصفهان
در مسیر یک روز در شهر کاشان و یک روز هم در شهر نطنز توقف داشتیم

روز اول: قزوین به گردنه هجیب
- بازدید از پل شاه عباسی در مسیر قزوین به بویین زهرا
- حضور بر مزار زنده استاد محمد علی اینانلو در روستای عصمت آباد بویین زهرا
- بازدید از کاروانسرای بزرگ هجیب در روستای هجیب مابین مسیر بویین زهرا به ساوه
جهت بازدید از کاروانسرای هجیب می بایست در روستا هماهنگی کنید تا درب کارونسرا را باز کنند.
- شب مانی در پایگاه امداد و نجات هلال احمر واقع در گردنه هجیب

روز دوم: گردنه هجیب به قم
- بازدید از کاروانسرای خشکرود واقع در منطقه خشکرود در کنار جاده قزوین به ساوه بعد از گردنه هجیب
کاروانسرا رها شده و متاسفانه تقریبا در حال تخریب می باشد
- بازدید از کاروانسرای کوه نمک واقع در جاده ساوه به قم
- شب مانی در خوابگاه تربیت بدنی قم

روز سوم:قم به کاشان
- بازدید از کاروانسرای پاسنگان در مسیر جاده قدیم قم به کاشان
کاروانسرا بازسازی شده و امکان اقامت در اتاق های آن وجود دارد
- یکی از جاذبه های جالب در مسیر قم به کاشان وجود کوه ها و تپه های رنگی در حاشیه مسیر قم به کاشان می باشد

روز چهارم: اقامت و گشت و گذار در شهر کاشان
- بازدید از خانه‌های تاریخی کاشان (طباطبایی ها، عباسیان، بروجردی ها)
- بازدید از تپه سیلک
- بازدید از باغ و حمام فین

روز پنجم: کاشان به نطنز
اکثرا در زیر بارش نم نم باران به سمت نطنز رکاب زدیم

روز ششم: گشت و گذار در شهر نطنز
- بازدید از محله تاریخی افوشته
- مسجد جامع نطنز
- بقعه میر سید و بقعه سید حسن واقف
- شب مانی در خوابگاه تربیت بدنی شهرستان نطنز (خوابگاه کرکس)

روز هفتم : نطنز به اصفهان
سی و سه پل و پل خواجو

Bagh Fin (Garden)

باغ فین

Photo ofGardane (Mountain pass) Hajib (Helal Ahmar) Photo ofGardane (Mountain pass) Hajib (Helal Ahmar) Photo ofGardane (Mountain pass) Hajib (Helal Ahmar)

Gardane (Mountain pass) Hajib (Helal Ahmar)

پایگاه هلال احمر گردنه هجیب

گردنه مابین طرق و مورچه خورت

Historical House

خانه های تاریخی کاشان

Hostel (Mehman Sara Mojalal)

Road Of Natanz - Lunch Time

جاده کاشان به نطنز

Mazar Ostad Inanlou (Tomb)

مزار استاد محمد علی اینانلو در روستای عصمت آباد بوئین زهرا

متشکراز لطف شما

• Photo of Hossein bahramy
    Hossein bahramy Mar 25, 2023

سلام لطفا اگر وقت داشتید تعریف کنید چی شد این مسیر رو انتخاب کردید ؟ چه جاذبه هایی داشت که به فکرش افتادید ؟

• Photo of hassan ans
    hassan ans Mar 28, 2023

سلام ... متاسفانه فرصت نکردم تاکنون گزارشی از این سفر بنویسم ولی خلاصه خدمت شما عرض کنم که مقصد نهایی ما شهر شیراز بود و قصدمان بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی مسیر بود بعلت بارش های شدید در مسیر رکابزنی که چند روز در سفر هم وقفه ایجاد کرد و همچنین سیل آن سال ۱۳۹۸ در شهر شیراز برنامه را ناتمام رها کردیم و در شهر اصفهان از ادامه مسیر منصرف شدیم ... جاذبه های مختلفی را در طول رکابزنی در این سفر بازدید کردیم که برخی از آنها را نقطه گذاری کردم ام ... پل شاه عباسی استان قزوین در مسیر قزوین به بویین زهرا ... همچنین نرسیده به بویین زهرا بر مزار استاد اینانلو طبیعت گرد حاضر شدیم ... کارونسرای هجیب در روستای هجیب در مسیر بویین زهرا به ساوه ... کاروانسرای خشکرود در استان مرکزی مسیر هجیب به ساوه ... کاروانسرای کوه نمک در استان قم مسیر آوه به قم ... کاروانسرای خشکرود (که تبدیل به اقامتگاه شده) در مسیر جاده قدیم قم به کاشان ... در شهر کاشان نیز از جاذبه های زیادی از جمله خانه های تاریخی بروجردی ها، عباسیان و طباطبائی ها و ... دیدن کردیم‌... در شهر زیبای نطنز که به باغ شهر نطنز معروف هست از مسجد جامع و محله افوشته بازدید کردیم ... قلعه طرق رود در مسیر نطنز به اصفهان و در نهایت در شهر اصفهان نیز از جاذبه های تاریخی آن بازدید کردیم که جاذبه های آن معرف حضور همه هست.
    مسیر در منطقه نطنز و کوهستان کرکس بسیار زیبا بود و ناگهان از طبیعت بیابانی وارد طبیعت کوهستانی و باغ شهر زیبای نطنز شدیم که واقعا دیدنی می باشد. در مسیر میتوان به روستای ابیانه سر زد ولی بعلت بدی آب و هوا این موضوع برای ما مقدور نبود