przez Sobki i Jobki po sulmierzyckim pograniczu

Photo ofprzez Sobki i Jobki po sulmierzyckim pograniczu Photo ofprzez Sobki i Jobki po sulmierzyckim pograniczu Photo ofprzez Sobki i Jobki po sulmierzyckim pograniczu

May 6, 2018
May 2018

near Sulmierzyce, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Dość dobre drogi gruntowe i trochę asfaltów. Miejscami piasek. Druga część trasy dużo trudniejsza. By dotrzeć do Sobków trzeba objechać nieczynne składowisko odpadów z prawej strony. W Sobkach skręcić w najlepszą drogę w las, która doprowadzi nas do Jobków. Od szosy Chwaliszew - Zduny szlak żółty pieszy. Znakowanie miejscami niewystarczające. Przejechać trzeba przez śródleśne łąki i fragmentem przez leśne bezdroże. Aż do Sulmierzyc brak żadnych zabudowań. Po drodze mijamy dobrze widoczny Gród Sulimira - średniowieczne grodzisko na granicy Wielkopolski i Śląska. Widok na pałac Schrapów w Wodnikowie Górnym bardzo ograniczony. Ciekawym urozmaiceniem jest położone niedaleko w lesie mauzoleum Emila Schrape (zm. 1926). Po pałacach we Wziąchowie Małym i Kolędzie pozostały jedynie ruiny. W miejscowościach gminy Milicz tablice opisowe z mapką. Korzystałem z mapy Dolina Baryczy cz. wschodnia wydanej przez Galileos w skali 1: 70 000.