Photo ofPrimavera 2014. Etapa 3. Horta de Sant Joan, VV Val de Zafan, Alcanyis, Castellote. Photo ofPrimavera 2014. Etapa 3. Horta de Sant Joan, VV Val de Zafan, Alcanyis, Castellote. Photo ofPrimavera 2014. Etapa 3. Horta de Sant Joan, VV Val de Zafan, Alcanyis, Castellote.

June 9, 2014
June 2014

near Horta de Sant Joan, Catalunya (España)

Primavera 2014.

Dia 3. Horta de Sant Joan, Via Verda Val de Zafan, Castellote. 02 06 2014.

Avui he circulat per: Horta de Sant Joan, Via verda Val de Zafan, Alcanyís, Castellseràs, Calanda, Pantà de Calanda, Mas de las Matas, Castellote.

Al vespre sopant, vàrem comentar que la via verda arribava fins a Alcanyís. Jo he modificat un xic el recorregut i he decidit anar a fer la Via Verda.

Després del esmorzar a pedalar. Surto de l’estació d’horta de St. Joan direcció a Alcanyís. Són un 50 km de VV que si bé al principi és tranquila al cap d’unes hores s’ha convertit en monòtona, i mes al no passar per l’interior de cap població. A més avui fa un xic de vent. A la VV al creuar per túnels, trams encaixonats, ponts i viaducres es fa més evident. De ben segur que aquest és un dels poc trams que modificaria del recorregut si tornes a fer aquesta sortida.

Alcanyís. Arribo gaire bé a migdia, passo sense fer ni una foto ja la conec d’altres vegades. Segueixo la vall del Riu Guadalop. Castellserà parada i fonda. Fem petar la xerrada amb la gent del restaurant i m’instrueixen per tal d’anar a Calanda per una carretera que no és al mapa i que fa que en un plis plaç hi arribi.

Faig un tom per Calanda amb les corresponents fotos i segueixo. Ara el pantà de Calanda que abasteix la fèrtil horta.

Mas de las Matas. i Abenfigo la carretera és de bon fer encara que en ser el tercer dia, es comença a notar el cansament, el vent del mati, no m’ha ajudat gens. Els darrers 5 km amb toca pujar mes de 300 m sempre tens la sorpresa al final.

Castellote. La sorpresa és en creuar el túnel i arribar al poble encinglerat a la muntanya. Realment ha valgut la pena pujar fins aquí. Vaig a l'hotel a duxar i mentre arriba l’hora de sopar faig un passeig fins al castell. Aquí a dalt la vista és impressionat. Per un cantó fins a la serra de Carrascosa plena de molins de vent i per l’altre tota la vall del Guadalop i al fons Casp.

Avui m’he allotjat a l'hotel Castellote que com diuen ells Mejor que en casa. De ben segur que és un bon lloc per gaudir del territori. Durant el sopar conec dues parelles de Vic que estan fent uns dies per la contrada i que comenten que ens hem trobat per la carretera.

Aquí ho deixem per avui amb un munt de nous camins i noves experiències.