Praga - Viena - Budapest, 9ª etapa: Gyor - Komarno 28-06-2016

Photo ofPraga - Viena - Budapest, 9ª etapa: Gyor - Komarno 28-06-2016 Photo ofPraga - Viena - Budapest, 9ª etapa: Gyor - Komarno 28-06-2016 Photo ofPraga - Viena - Budapest, 9ª etapa: Gyor - Komarno 28-06-2016

August 16, 2016
June 2016

near Győr, Győr-Moson-Sopron megye (Magyarország)

La sortida de Gyor no es facil, esta bastant ben senyalitzada, pero millor anar amb el track al GPS. Anem seguint carrils bici que van empalmant uns amb altres, fins agafar-ne un de paral·lel a la via del tren i que ens acabara de treure de la ciutat, llavors comença un llarg tram de carrers i petites carreteres, que van creuant, el que deuen ser urbanitzacions, moltes amb un sol i llarg carrer, amb cases mes o menys grans, amb terreny conrreuat al darrera, es veu una zona tranquila.
A part d'algun petit desnivell, la major part es completament plana, un cop sortim d'aquesta zona, ja circulem per carretera i travessem les poblacions de Böny i Bana i arribem a Babolna, ciutat on hi ha una gran i tradicional escola d'equitacio, fundada al 1789, fem la foto de rigor i anem a la recerca d'una botiga de bicicletes, he trencat un radi de la roda del darrera, i amb el pes que porto em fa por que la cosa vagi a mes.
Pregunto en una botiga que m'envia a un concesionari de cotxes, aqui em diuen que de bicis res, pero coneixen qui les repara, el sr, agafa un cotxe i ens diu que el seguim, aixi ho fem fins arribar a casa del veí de les bicis, es tancada, parla amb ell per telefon i no vindra fins la tarda, llastima despres de tot...
Seguim cami cap a Komarom (Hongria) busquem la botiga de bicis, i compro tres radis amb les seves rosques (3 euros), pasem el pont sobre el Danubi i entrem a Komarno (Eslovaquia), busquem hotel i despres de canviar el radi i recentrar la roda, dutxa i a tombar una mica fins l'hora de sopar.
Les dues ciutats estan separades des de la I Guerra Mundial, abans era una sola, ambdues tenen unes grans fortificacions que antigament controlaven el pas pel Danubi.