PORTES DEL SAHARA (9) Sidi Ifni-Platja Legzira

Photo ofPORTES DEL SAHARA (9) Sidi Ifni-Platja Legzira Photo ofPORTES DEL SAHARA (9) Sidi Ifni-Platja Legzira Photo ofPORTES DEL SAHARA (9) Sidi Ifni-Platja Legzira

-13 ft
February 29, 2016
December 2014

near Sidi Ifni, Souss-Massa-Drâa (Morocco)

L'última etapa és un passeig d'anada i tornada des de Sidi Ifni fins a la espectacular platja Legzira, excel·lent punt i final d'aquesta travessa per l'Anti-Atles marroquí més meridional, a tocar de les portes del Sahara. El track conté l'anada i tornada en bicicleta i el passeig a peu per la platja i els seus impressionants arcs, de fet són uns 12 o 13 quilometres de Sidi Ifni a la platja Legzira d'anada, més el passeig per la platja, més la tornada.
Per fi havíem arribat a l'anhelat mar atlàntic! Després d'allotjar-nos al hotel Suerte Loca i sopar bé, el dia següent vam realitzar l'última etapa d'aquest travessa. Es tractava d'una senzilla i curta etapa per una carretera asfaltada que resseguia la costa i que ens portava directes fins a la sorpresa final del viatge. La guinda final. La veritat es que jo ja hi havia estat (http://biciaventuresmarroc2012.blogspot.com.es), però quan vam arribar a la platja Legzira vaig tornar a quedar bocabadat al veure els colossals arcs de roca que el mar havia excavat pacientment durant segles i que, quan la marea estava baixa, et permetia passar per sota seu. Vam tenir la sort de gaudir gairebé sols d'aquell indret tant màgic i vam desitjar que es mantingués en aquell estat i amb tant poca pressió humana durant molts i molts anys. De moment l'únic que hi ha és un parell de senzills xiringuitos a un parell de quilometres dels arcs, així que vam aprofitar per celebrar com cal el nostre final de viatge.
Havien estat 470 quilòmetres en bicicleta i 4.300 metres de desnivell positiu acumulat. Una travessa molt recomanable, amb paisatges impressionants i gent encara més impressionants. Tot plegat molt enriquidor.
Fins la propera!!

PictographReligious site Altitude 207 ft

Mesquita de Sidi Ifni

Anexes a la mesquita que hi ha a les afores de Sidi Ifni, hi ha uns banys públics (hammams) on els habitants acudeixen per a rentar-se, igual que a molts altres indrets del món, sobretot de cultura musulmana. El dia que vam arribar a Sidi Ifni, no hi havia aigua corrent a molts indrets de la població (entre els quals hi havia el nostre hotel), així que vam haver de recórrer als banys de vapor del hammam. Una experiència molt recomanable. La foto és del dia següent, ja que de camí cap a la platja Legzira es passa pel seu costat.

PictographBeach Altitude 64 ft

Platja Legzira

Espectacular platja amb uns colossals arcs esculpits per l'erosió de l'aigua i la sorra durant milers d'anys.