PORTES DEL SAHARA (8) Tighmert-Guelmim-Sidi Ifni

Photo ofPORTES DEL SAHARA (8) Tighmert-Guelmim-Sidi Ifni Photo ofPORTES DEL SAHARA (8) Tighmert-Guelmim-Sidi Ifni Photo ofPORTES DEL SAHARA (8) Tighmert-Guelmim-Sidi Ifni

February 29, 2016
December 2014

near Tirhmert, Guelmim-Es Smara (Morocco)

Etapa que comença travessant les immenses planes pre-saharianes fins el poble d'Imi N'Fast, on la carretera s'endinsa per unes muntanyes arrodonides recobertes de plantacions de figues de moro, que seran la tònica fins arribar a Sidi Ifni. Poc després del quilometro 45 passem una collada de 552 metres i ja tocarà baixar fins a Sidi Ifni (amb alguna que altra petita pujada). A Guelmim (o Goulmine) val la pena fer una parada al mercat (quilometro 17,5 del track) per comprar avituallaments i gaudir del bullici popular.
Cal remarcar que uns 12 dies abans (a finals de novembre del 2014) tota aquesta regió havia sofert unes tremendes inundacions, sobretot la zona de Sidi Ifni, amb innombrables danys materials i desenes de desapareguts. Com a testimoni d'aquests fets, vam trobar que el riu Ifni s'havia emportat molts dels pons que hi havia a la carretera fins a Sidi Ifni.

PictographProvisioning Altitude 941 ft

El mercat de Guelmim (o Goulmina) és bon lloc per avituallar-se i gaudir del bullici popular

El coll que hi ha poc abans de la població d'Aoutol (552 metres) és el punt més alt d'aquesta etapa

PictographRiver Altitude 1,294 ft

Creuant el barranc

Creuant un petit barranc

A molts indrets del Marroc la tecnologia encara queda molt lluny

PictographBridge Altitude 232 ft

Carretera tallada

La carretera N12, que transcorre paral·lela al riu Ifni, estava tallada per bastants llocs, ja que el riu s'havia emportat tots els ponts que hi havia en els seus últims quilòmetres, a causa de les catastròfiques inundacions que hi havia hagut feia uns 12 dies. Sort que anàvem en bicicleta, ja que en cotxe no haguéssim pogut passar!

PictographBridge Altitude 61 ft

Carretera tallada 2

PictographPhoto Altitude 157 ft

Sidi Ifni

Sidi Ifni està molt al sud, molt lluny de tot i encara és respira un ambient molt relaxat, una barreja entre la parsimònia marroquina i la "pachorra" espanyola. No oblidem que Sidi Ifni va ser la capital d'una petita colònia d'ultramar espanyola, ocupada el 1934 per un destacament de la segona república. En pocs anys va passar a ser un campament de barracons a una població amb edificis de nova construcció. Després de la independència del Marroc, l'any 1956, diferents incidents portaren a la guerra de Sidi Ifni, l'any 1958, i no fou fins al 1969 que Espanya va entregar la colònia al Marroc. Potser és per això que es respira cert aire d'abandó, fins i tot un punt decrèpit, però tampoc massa, lo just per dotar al poble de certa àurea nostàlgica, aquella que tenen els llocs oblidats on el temps s'hi ha deturat. A més a més nosaltres vam trobar la població recuperant-se de les fortes inundacions que hi havia hagut uns 12 dies abans i que havia causat innombrables pèrdues materials i desenes de desapareguts. Malgrat aquest fet, ja es tornava a respirar cert aire de normalitat i la seva població s'esforçava per tornar a la quotidianitat del dia a dia.