PORTES DEL SAHARA (6) Amtoudi-Tighmert (Guelmin)

Photo ofPORTES DEL SAHARA (6) Amtoudi-Tighmert (Guelmin) Photo ofPORTES DEL SAHARA (6) Amtoudi-Tighmert (Guelmin) Photo ofPORTES DEL SAHARA (6) Amtoudi-Tighmert (Guelmin)

10 hours one minute
February 28, 2016
December 2014

near Amtoudi, Guelmim-Es Smara (Morocco)

En aquesta etapa deixem l'Anti-Atlas enrere i ens endinsem a les portes del Sahara, pedalant per immenses planúries acaronades per una brisa resseca provinent del desert. A Tarhjicht (o Taghjijt) vam deixar un moment la carretera per endinsar-nos pel seu oasi, replet d'hortets i cases i murs de tova. Després vam agafar un pista que, més endavant, va empitjorar bastant, amb algun tram ple de grava o sorra que ens va obligar a baixar de la bicicleta més d'una vegada. També ens vam haver de descalçar per creuar un riu que amb les recents crescudes havia malmés la pista. Si es vol evitar tot aquest tram de pista (amb trams de mal rodar però amb paisatges ben bonics) un cop a Tarhjicht (o Taghjijt) hem de seguir recte per la carretera R102 i, un quilòmetre i poc desprès, girar a l'esquerra per una carretera poc transitada que es torna a unir aviat amb la ruta original que vam seguir (poc desprès de creuar el riu abans comentat).
Si es va sobrat de temps. un cop al poble de Fask enlloc de seguir cap a Tighmert per carretera (com vam fer nosaltres), es pot agafar una pista cap al sud i, en 6 o 7 quilòmetres s'arriba a les fonts termals a les que nosaltres vam anar el dia següent, i després seguir per pista fins a Tighmert (veure track del dia següent).
A Tighmert ens vam allotjar en un bonic i acollidor alberg-casa tradicional regentat pel simpàtic Brahim (Maison d'hotes nomades, web: http://darnomade.com/)

Tarhjicht (o Taghjijt)

Tarhjicht (o Taghjijt) és un poble situat en un bonic oasi. La part moderna no té massa interès, però la part antiga del poble i els horts, situats a l'interior de l'oasi, són ben bonics de pedalar

PictographRiver Altitude 1,621 ft

Riu

Riu que amb les crescudes de feia un parell de setmanes havia malmés la pista.