Poble Nou del Delta - Torre de Sant Joan

Photo ofPoble Nou del Delta - Torre de Sant Joan Photo ofPoble Nou del Delta - Torre de Sant Joan Photo ofPoble Nou del Delta - Torre de Sant Joan

-13 ft
February 22, 2021

near el Poble Nou del Delta, Catalunya (España)

Ens trobem davant d'una ruta molt fàcil i curta que podreu realitzar fàcilment amb tota la família. Sortint del Poble Nou direcció Sant Carles de la Ràpita veure'm l'indicador de la Torre de Sant Joan a la nostra esquerra i el cementiri a la nostra dreta. Seguim pel camí de l'indicador i anirem vorejant la badia fins a arribar a la torre.
Es tracta d'un dels punts més icònics i més fotografiats del nostre territori on de ben segur i podreu veure colònies de flamencs. En certes èpoques de l'any, quant baixa la marea, es pot arribar caminant fins a la mateixa torre.
No us perdeu les meravelloses postes de sol vistes des de davant de la torre.

Heu de tenir en compte que la distància marcada fa referència només al trajecte d'anada.

PictographRuins Altitude 0 ft

Torre de Sant Joan

Aquesta és la construcció d’una antiga torre de defensa situada a la població de Poblenou del Delta (Amposta), la qual es troba ubicada a la costa meridional del Delta de l’Ebre, vora l’Encanyissada. La Torre de Sant Joan fou bastida l’any 1576 per manament reial de Felip II amb la finalitat de vigilar i reforçar la defensa dels atacs de la pirateria sarraïna al port dels Alfacs.  Degut als moviments del Delta de l’Ebre, actualment la torre es troba a uns 50 metres dins del mar entorn a una zona d’escassa profunditat dins de la badia dels Alfacs, en el Parc Natural del Delta de l’Ebre. Per consegüent, l’estat de conservació de la torre és prou deficient i les runes de la seva estructura mesuren uns 6 m d’alçada. No obstant, en el seu conjunt constitueix un paratge històric envoltat d’arrossars.  Actualment, només s’hi pot accedir en certes ocasions per un terraplè de pedres soltes anegat des de Poblenou del Delta. És un dels punts més fotografiats del Delta de l'Ebre degut a les colònies de flamencs que hi viuen durant tot l'any i també per les espectaculars postes sol que podreu admirar en qualsevol època.

PictographWaypoint Altitude -3 ft

Poble Nou del Delta

Aquest petit municipi amb cases blanques lluïdes, de dues plantes, amb pati interior, al voltant de l’alt campanar de l’església, neix després de la Guerra Civil Espanyola amb la intenció d’assentar els colons que treballaven les terres dedicades al cultiu de l’arròs. La seva vocació actual rau en la qualitat dels allotjaments rurals, albergs i restaurants amb una gastronomia típica del Delta.