PIRINEXUS (Etapa 2) - De St. Joan de les Abadeses a Prats de Molló

Photo ofPIRINEXUS (Etapa 2) - De St. Joan de les Abadeses a Prats de Molló Photo ofPIRINEXUS (Etapa 2) - De St. Joan de les Abadeses a Prats de Molló Photo ofPIRINEXUS (Etapa 2) - De St. Joan de les Abadeses a Prats de Molló

April 17, 2019
April 2019

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

PIRINEXUS
Recorregut del Pirinexus fet en 6 etapes. Un total de 357Km, amb un desnivell acumulat de 3.327m. La selecció de les etapes l'hem fet escurçant les etapes de mes desnivell i deixant-les a l'inici de la ruta. La facilitat per trobar allotjament, també han influit, fent que quedés una 3a etapa molt lleugera.

Les etapes que hem seguit són les següents:
Etapa 1 - D'Amer a Sant Joan de les Abadeses de 57km amb 1.061m de desnivell positiu
Etapa 2 - De St. Joan de les Abadeses a Prats de Molló de 50km amb 921m de desnivell positiu
Etapa 3 - De Prats de Molló a Le Boulou de 43,5km amb només 70m de desnivell positiu
Etapa 4 - De Le Boulou a L'Armentera de 70km amb 592m de desnivell positiu
Etapa 5 - De L'Armentera a S’Agaró de 67km amb 290m de desnivell positiu
Etapa 6 - De S'Agaró a Amer de 69,5 amb 393m de desnivell positiu

PIRINEXUS (Etapa 2) - De St. Joan de les Abadeses a Prats de Molló

Iniciem l'etapa al centre de St.Joan de les Abadeses, i sortim del poble pel Pont del Diable en direcció a l'estació de tren de la Ruta del Ferro i del Carbó, ara reconvertida en alberg.

Iniciem el recorregut seguint aquesta via verda, pero ben aviat ens desviem per pendre un camí que segueix, el traçat del riu Ter. A diferència del primer dia d'etapa, on tot el recorregut erar via verda o carretera, en aquest tram, ens anem trobant petits trams de corriol i d'altres amb força pedra, i en un parell d'ocasions hem de baixar dela bicicleta. Tot i això, són petits trams que es superen amb rapidesa, i la resta es fan per pistes ciclables.

En el Km 7 del recorregut, deixem aquest camí, i ens incorporem a la carretera, fins a arribar a St.Pau de Seguries (Km 9,5). Sortim de la població per la mateixa carretera, peró tot seguit, ens desviem per un camí que s'endinsa pels camps i boscos propers, sense allunyar-se massa de la carretera. Passem a tocar de la Colonia Estabell (Km 14,5), i seguim direcció Camprodon (Km 17).

Ens desviem de la ruta del Pirinexus, i ens endinsem una mica per dins de la població. Quan reprenem la ruta, agafem altre cop la carretera, i ara ja si que no la deixarem fins al final de l'etapa.

Al Km 25 passarem per Molló, i ja enfilarem cap dalt del Coll d'Ares (Km 36), amb una alçada de 1.513m, i punt fronterer amb França. A partir d'aquest punt, ja només ens queden 14 Km de baixada per la part francesa, fins a arribar a Prats de Molló.

St Joan de les Abadeses

Prats de Mollo

• Photo of josepma73
    josepma73 Aug 11, 2020

Hola, ha sigut un plaer compartir els teus tracks i les teves explicacions. Hem acabat avui mateix la pirinexus a Sant Joan de les Abadesses, en 8 etapes. Recorregut recomanable, molt ben indicat, tot i que va bé portar els tracks per les poblacions grans. Molt bona experiència. Gràcies per compartir la teva experiència, m'ha sigut molt molt útil.