Pirinexus dia 2. Sant Joan de les Abadesses - Le Boulou (el Voló)

Photo ofPirinexus dia 2. Sant Joan de les Abadesses - Le Boulou (el Voló) Photo ofPirinexus dia 2. Sant Joan de les Abadesses - Le Boulou (el Voló) Photo ofPirinexus dia 2. Sant Joan de les Abadesses - Le Boulou (el Voló)

September 26, 2016
September 2016

•   4.5 2 Reviews

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

Segundo dia de nuestra aventura, y como se diria en una vuelta ciclista,o Tour de Francia, llega la etapa reina.

Como mi compañero de ruta es puro bttero,y ami no me gusta tampoco rodar con trafico de vehiculos a motor pasandome continuamente, decidimos,que cuando coronemos el Coll d´Ares, en vez de descender el puerto por la peligrosa carretera, tomaremos un camino alternativo oficial, que hara que la etapa sea mas dura, pero que por el entorno por el que se realiza, bien vale la pena, en serio.

Emprendemos la marcha bien pronto, ya con subiditas que nos meten el calor en el cuerpo, por caminos hormigonados, y repechitos buenos.Luego,hay un pequeño tramo de porteo de la bici, y ya empezamos a rodar con mas continuidad,a partir del km 8 de la etapa.

Rodamos por caminos entre bosques humedos, y prados de ganado vacuno, hasta poco antes de llegar a Camprodon, donde nuestro camino ya sera por la carretera.Siempre subiendo, de forma suave, hasta el km 17 del dia, donde ya empieza la subida de 20km al Coll d´Ares.
Larga subida, por un asfalto perfecto, que nos da un descanso un poco antes de llegar a Molló, donde haremos una pequeña parada para reponer viveres, y prepararnos para la parte final y mas dura del puerto.
Coronamos a poco mas de 1500m de altitud, y emprendemos el descenso por carretera hasta el punto donde tomaremos el desvio por la variante, que nos lleva por una pista de montaña, rodeados de vegetacion y sombra.
Tendremos unos 30km de descenso, salvo algun corto repecho, que nos llevaran por dicha pista,y despues por asfalto en una carretera estrecha, pero con escaso trafico de vehiculos a motor.Una subida de 3.5km, y descenderemos otra vez por una rapida carretera, hasta unirnos al trazado original de la ruta,poco antes de Arles le Tec.
Nos queda unos pocos km por carretera con mucho trafico,y enseguida tomamos la via verde, que siempre bien señalizada, nos llevara hasta Le Boulou.

Aunque sufrí en la larga subida al Coll d´Ares, esta es la etapa que mas disfrute y de la que mejor recuerdo me llevo de toda la Pirinexus. La variante, aunque hace un poco mas dura la etapa, la recomiendo 100%, porque nos libra de descender rodeados de coches, y porque el entorno es muy bonito.

DATOS IBP:

Dificultad de la ruta: 96
Distancia total: 96.5km
Tiempo en movimiento: 7h 10min.
Desnivel de subida acumulado: 1300m
Desnivel de bajada acumulado: 2000m
Velocidad media / maxima: 13.5 / 47 km/h

• Photo of pacumar
    pacumar Sep 19, 2019

Molt bona descripció, i que gràcies a ella vam descobrir un tram que surt de la ruta oficial, concretament baixant del coll d'Ares i que ens endinsa per una pista primer de terra i després per carreteres secundàries, desembocant a la carretera principal de Molló a Ceret. Tal com diu el seu autor del tot recomanable.

xavimetall Sep 19, 2019

La veritat és que aquesta variant és una molt bona opció de baixada, tot i que és mes llarga i té mes desnivell positiu de baixar directament per la carretera.
    Es molt bonica, i sense trànsit de vehicles a motor.
    Una salutació, Pacumar.

• zennana Aug 7, 2020

Hola Xavi, tan perillosa es la baixada per la carretera? Jo també soc més de BTT peró no m'agradaria el tio del Mazo a la segona etapa. La vui fer la setmana del 17 i estic valorant la teva variant. Moltes gràcies per descobrir aquesta alternativa. Odio els cotxes

xavimetall Aug 7, 2020

Hola, Zennana. Doncs la baixada per carretera, es perillosa si hi ha molt de tràfic de vehicles, més que res. Es cert, que la variant que hi ha per camí de terra, és un poc més llarg, y té mes desnivell, ja que una volta acabe la pista, pasem a una carretera molt tranquil·la, però que puja un petit port. Si vas ve de forces al pujar el coll d Ares, val la pena. Però també és cert, que és una etapa prou dura, y per la carretera es fa més ràpida y amb menys esforç. Un abraç!

• sitges91 Sep 22, 2020

Hola Xavi. Tenia planificat fer la Pirinexus tal com ve al track original. M'espantaba tanta carretera, pero em va sorprendre que no ha d'espantar. La majoria son pistes, i podriem dir que precioses. He fet la alternativa que tu ens has aportat, i ha sigut fantastica. Una baixada per mig del bosc, una pista molt cuidada. Tinc que agreirte la teva aportacio.
    No mes una cosa. Vam començar a Girona amb 5 etapes: Girona-Olot-Camprodon-Le Boulou-l'Estartit-Girona. Pero l'ultim dia teniem que agafar el tren a les 17 h i no ens la podiem jugar, de manera que la ultima etapa, Estartit-Girona, la vam fer seguint la ruta del Ter, que en lloc de 90 km y desnivell de 900 son 52 km amb 130m, i tambe es precios. Es no mes una aportacio per els que vagin malamen de temps.(Ruta del Ter, Etapa 4_ Girona - L Estartit, per J. Raul en Wiki)

xavimetall Sep 23, 2020

Moltes gràcies, Sitges91.
    Segurament, tornaré a fer eixa mateixa ruta, y probaré de acurtar per eixa variant.