Photo ofPirinexus 2016 2/4 Le Boulou-Coll de Panissars-La Jonqquera-Campmany-Peralada-Castelló d'Empuries-S Pere Pescador-L'Escala Photo ofPirinexus 2016 2/4 Le Boulou-Coll de Panissars-La Jonqquera-Campmany-Peralada-Castelló d'Empuries-S Pere Pescador-L'Escala Photo ofPirinexus 2016 2/4 Le Boulou-Coll de Panissars-La Jonqquera-Campmany-Peralada-Castelló d'Empuries-S Pere Pescador-L'Escala

June 26, 2016
June 2016

near el Voló, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

Dia 2. El Volo, Coll de Panissars, L'escala.
Sembla que finalment tenim l'estiu a l'abast, ahir a Ripoll 5 °, avui a Volo 19°. Endreço les alforges i a les 8 del mati, començo a pedalar. Sóc novament sobre la via Verda, Euro velo 8, a 20 km la Jonquera, a 20 km Argeles S Mer, ho deixo per la següent. El recorregut segueix camins sempre encimentats i carreteres amb poc trànsit. A Moreillas segueixo segons les indicacions cap a la VV que ens dura de pujada Riunoguers i tot seguit fins al coll de Panissars. Cal destacar que tot el camí és fonamentat i és de bon fer. El camí transita pel mig de boscos d'alzina surera amb les seves escorçés característiques.
Coll de Panissars. Aquí canvia el nom de la via Domitia (Gala) a Augusta (Hispània). Es pot observar antigues ruïnes del monestir benedictí, priorat de Santa M. de Panissars i restes d'una antiga fortificació romana.
En arribar al coll, fronterer, tot canvia, les bones VV esdevenen camis de bast amb un sauló molt malmès que en alguns trams és difícil ciclar amb les rodes llises que porto. Segueixo les indicacions, algun fort repetjó fa que baixi a empènyer la bici. Algun tram és enquitranat i quan arribo prop de la Junquera ni ¡camí ni pista, corriol que amb cal fer a peu.
Deixo enrere la Jonquera, per una forta pujada encara que curta. Arribem a la plana del Empordà, davalla suaument cap a Campmany. Al nostre costat queden els estanys de la Jonquera, també anem trobant indicador d'antic restes arqueològics, crida l'atenció les boles de granit arreu. Campmany vila famosa pels cellers. Aquest tram es realment una grata descoberta. El recorregut segueix per camins cap a Peralada, Vilanova de la Muga i Castelló d'Empúries.
Paro a dinar a fer un tom per Castelló. Un cop recuperat de l'esforç emprenc novament el camí que amb dura per S. Pere Pescador, L'Armentera, a la platja de S Martí d'Empúries. Aprofito per a una refrescada rapida i cap a l'Escala. A l'hotel on podré gaudir d'una reconfortant dutxa i merescut repòs.
Demà més.

Sant Marti d'empuries l'Escala

• Photo of RobertMuñoz
    RobertMuñoz Sep 21, 2019

Gracies per tot Agustí. Estem fent la pirinexus però agafem tots els camins q podem. Un 10 a la ruta