Pępowo rowerowo

September 19, 2018
September 2018

near Pępowo, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Wiele uczyniono w gminie Pępowo dla rozwoju turystyki rowerowej. Są wytyczone trasy, tablice informacyjne, drogowskazy, wydano mapę i przewodnik. O mapie: choć w gminie są tylko dwa rezerwaty przyrody to nie dość, że ich nazwy zamieniono to jeszcze ich lokalizacja rozmija się znacząco z rzeczywistością. Oba przylegają bowiem do brukowo-betonowej drogi biegnącej równoleżnikowo w kierunku leśnictwa Dobrapomoc. Na mapie bogato jest od tras i ścieżek rowerowych ale status ten, podparty w terenie stosownymi tabliczkami, nadano zwykłym drogom, jakich wiele. Rzecz w zasadzie nieszkodliwa póki nie minąłem lasku cholerycznego za Babkowicami, gdzie 'trasa rowerowa' nakazuje przejazd od dawna zarośniętą tarniną, nieprzejezdną drogą w kierunku Anielina. Tym razem między rzędami skoszonej kukurydzy jechało się lepiej niż na niejednej z takich tras. Wytyczone szlaki rowerowe w terenie są już nieco wytarte i nie ma ich na mapie. Wiele jest więc do poprawy, ale chwała że jest co poprawiać.
Trasa łatwa o urozmaiconej nawierzchni, na płaskim terenie. Nieco trudniejszy przejazd przez las do Pasierb - droga jest mało wyraźna i nie wyjeżdżona. Aby w pełni zapoznać się z turystycznymi walorami gminy trzeba pamiętać aby odwiedzić Gębice, Krzyżanki i Skoraszewice, co uczyniłem we wcześniejszej trasie. Korzystałem z map Gmina Pępowo (UG Pępowo, 1:35 000) oraz Powiat Gostyński (BiK, 1:55 000)