Palamós - Salt (per Platja d'Aro i el Carrilet)

Photo ofPalamós - Salt (per Platja d'Aro i el Carrilet) Photo ofPalamós - Salt (per Platja d'Aro i el Carrilet) Photo ofPalamós - Salt (per Platja d'Aro i el Carrilet)

-21 ft
February 23, 2020
February 2020

near Palamós, Catalunya (España)

Tornada a casa després d'un cap de setmana vora mar. Per la via fàcil: carretera de la costa fins a Platja d'Aro, després encara per carretera fins a Castell d'Aro i una tirada llarga de Via Verda.

Punts d'interès i peus de foto:

01) entre Palamós i Platja d’Aro
Hem sortit del mercat de Palamós i hem seguit la carretera de la costa fins al centre de Platja d'Aro. En el giratori de davant de l'Ajuntament girem a la dreta per agafar un carrer que es convertirà en la GI-662 i ens deixarà en un giratori poc abans de Castell d'Aro.

02) Castell d’Aro
En el giratori de Castell d'Aro deixem la GI-662 i agafarem la quarta sortida (la que ve just després de la carretera principal que ens portaria al centre de Castell), que en realitat és el Camí Vell de Santa Cristina i poc després entrem cap a la dreta a la via verda.

03) de Castell d’Aro a les Gavarres
Agafem el Camí Vell de Sta Cristina per sortir de Castell i passem pel davant de l'antiga estació i el tren miniatura a peu de carril bici. Després, Sta Cristina i cap a les Gavarres.

04) Alta tensió a les Gavarres
Fa 20 anys vam venir a les Gavarres a lluitar contra aquestes torres. Van ben enredar el país ("indispensables!", deien), la gent s’ho va creure i van deixar fer. Després passem per davant de l’antiga estació de Bell-Lloc i de l’hotel que hi ha al costat, just abans d’aquests dos ponts.

05) la pujada de l'Alou

06) Eucaliptus al cim i baixada.
L'olor dels eucaliptus és el premi que rebem quan arribem al punt més alt de la ruta. Ara ja és gairebé tot planer fins a casa. Primer cal baixar fins a Llagostera i Cassà.

07) Alerta! Recordatori per no passar de llarg
Tot seguit vénen Llambilles i Quart (fonts amb aigua a totes dues estacions). Abans d’arribar a Girona fem una mica de drecera per estalviar-nos una altra marrada curta però inútil.

PictographPhoto Altitude 23 ft

04) Alta tensió a les Gavarres

PictographPhoto Altitude 244 ft

05) la pujada de l'Alou

Al PK14 de la via verda hi ha el que sembla un antic abaixador, m’agradaria saber-ne el nom. És una zona on (llegim en un cartell) el granit de les Gavarres està fàcilment a la vista. Aquí comença un terra que sembla asfalt però és en realitat una mena de sauló supercompacte que Vies Verdes ha col·locat en un tram llarg de la pujada de l'Alou.

PictographPhoto Altitude 488 ft

06) Eucaliptus al cim i baixada.

L'olor dels eucaliptus és el premi que rebem quan arribem al punt més al de la ruta. Ara ja és gairebé tot planer fins a casa. Primer cal baixar fins a Llagostera i Cassà. Passat Cassà deixem la via verda i entrem al polígon per estalvair-nos una mica de grisor. Al cap de poc d’haver entrat a la carretera de Girona tornem a la via del Carrilet.

PictographPhoto Altitude 443 ft
Photo of07) Alerta! Recordatori per no passar de llarg Photo of07) Alerta! Recordatori per no passar de llarg Photo of07) Alerta! Recordatori per no passar de llarg

07) Alerta! Recordatori per no passar de llarg

Només un petit recordatori que aquí cal girar a la dreta; no seríeu pas els primers de continuar tot recte en aquest punt en què la via verda gira bruscament i inesperada. Tot seguit vénen Llambilles i Quart (aigua a totes dues estacions). Abans d’arribar a Girona fem una mica de drecera per estalviar-nos una altra marrada curta però inútil.