MT-BM-Pirinexus02- Ceret-Castelló Empuries Wikiloc

July 11, 2016
July 2016

near Ceret, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

PIRINEXUS
Hem fet PIRINEXUS en 6 etapes. Gaudint del paisatge i sense presses. Hem començat a Sant Joan de les Abadesses i hem tancat el cercle a Sant Joan de les Abadesses.
1- SANT JOAN DE LES ABADESSES-CERET 78,4 QM
2- CERET-CASTELLÓ D’AMPURIES 65,7 QM
3- CASTELLÓ D’AMPURIES-SANT ANTONI DE CALONGE 72,9 QM
4- SANT ANTONI DE CALONGE – GIRONA 49,7 QM
5- GIRONA – OLOT 60,7 QM
6- OLOT-SANT JOAN DE LES ABADESSES 24,5 QM

PIRINEXUS fa una volta per diverses comarques nord-catalanes de banda i banda dels Pirineus, arribant fins al mar. Segueix vies verdes sempre que pot i quan agafa carreteres acostumen a ser molt poc transitades (excepte algun petit tram).
Nosaltres, com que el track que et pots baixar de la pàgina web de Pirinexus és dibuixat i bastant inexacte, hem seguit les indicacions (en molts trams molt ben senyalitzada) i també el track de Raül de Wikiloc (gràcies Raül).

CERET – CASTELLÓ D’AMPURIES (65,2 qm.)

Des de Ceret fins a El Voló, Via verda, amb alguns trams pendents d’executar i que té alternatives que segueixen principalment camins agrícoles i alguna carretera sense massa trànsit.
Després de la sortida de El Voló (entre carrers i trànsit). Després seguirem per camins agrícoles no gaire evidents (ull! Seguir el track) fins arribar a l’autopista que travessarem per sobre. Després els camins ja són asfaltats entre fruiters i vinyes fins a Morellàs-Les Illes.

A Morellàs s’inicia la pujada al Coll de Panissars. Són 5,6 qm de pujada molt forta amb pendents mitjos de 5,4%. Primer per carretera local i després emportlanada.

De Coll de Panissars a la Jonquera – 7,5 qm. (La Jonquera és el qm.35,6 de l’itinerari d’avui):
Aquest és el tram amb la ciclabilitat més complexa de tot el recorregut. En ple descens trobarem 3 pujades curtes amb els pendents més forts de tot el recorregut i que ens obligaran a baixar de la bicicleta. El ferm és de sauló i en algun tram acumula material sense compactar, cosa que dificulta el control de la roda del davant de la bicicleta. Tot i així, hi ha un tram força llarg que està formigonat. Finalment el pas per sota de les infraestructures de transport, just abans d’arribar al nucli de la Jonquera, discorre per curts senders pedregosos (50 m) on haurem de tornar a baixar de la bicicleta. Aquest és el preu per poder arribar al poble per un itinerari tranquil, lluny del perill i el brogit dels vehicles a motor.

A la sortida de la Jonquera hi ha una pujada d’un quilòmetre molt dura per camí de formigó del 7,3%, després ja ve el descens cap a la Plana de l’Empordà.