MT-BM-Pirinexus01- St.Joan Abadesses-Ceret Wikiloc

July 11, 2016
July 2016

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

PIRINEXUS
Hem fet PIRINEXUS en 6 etapes. Gaudint del paisatge i sense presses. Hem començat a Sant Joan de les Abadesses i hem tancat el cercle a Sant Joan de les Abadesses.
1- SANT JOAN DE LES ABADESSES-CERET 78,4 QM
2- CERET-CASTELLÓ D’AMPURIES 65,7 QM
3- CASTELLÓ D’AMPURIES-SANT ANTONI DE CALONGE 72,9 QM
4- SANT ANTONI DE CALONGE – GIRONA 49,7 QM
5- GIRONA – OLOT 60,7 QM
6- OLOT-SANT JOAN DE LES ABADESSES 24,5 QM

PIRINEXUS fa una volta per diverses comarques nord-catalanes de banda i banda dels Pirineus, arribant fins al mar. Segueix vies verdes sempre que pot i quan agafa carreteres acostumen a ser molt poc transitades (excepte algun petit tram).
Nosaltres, com que el track que et pots baixar de la pàgina web de Pirinexus és dibuixat i bastant inexacte, hem seguit les indicacions (en molts trams molt ben senyalitzada) i també el track de Raül de Wikiloc (gràcies Raül).

SANT JOAN ABADESSES – CERET (80 qm.)

Surt de l’Estació de Sant Joan Abadesses i segueix el camí emportlanat que va a Can Janpere. Seguim per la riba dreta del Ter fins a Santa Magdalena de Perella on travessem el riu Ter pel pont de Perella i anem a buscar la C-26 una mica abans de la Teuleria.
Seguim per la C-26 fins després de Sant Pau de Seguries i al pont de la Rovira agafem el camí que ens portaria a Creixenturri (sense arribar-hi.) tot seguint la riba esquerra del Ter. Passem per ran del Càmping Vall de Camprodon. Per l’altra banda del riu respecte a colònia Estebanell i a l’alçada de la gasolinera d’abans de Camprodon agafem la carretera C-38.
Ja no deixem la carretera fins a Coll d’Ares.
• Fins al moment haurem fet 33,4 qm. i 914 m. del desnivell total (1017 m.). Quedaran 46,6 qm de baixada fins a Ceret.
Des de Coll d’Ares fem el descens fins a Prats de Molló per la carretera. (13,5 qm de baixada i 762 m de desnivell de baixada).
Seguim la D-115 durant uns 21 qm. fins al qm 67,7 (poc després d’Arles) on la deixem i agafem a l’esquerre un trencall.. Anirem seguint paral·lels a la D-115, ara a la dreta, ara a l’esquerra, ara més lluny, ara més a prop fins a arribar a CERET.