MITJA PIRINEXUS PENSADA DES D'OSONA. TRAM 1: L'ESQUIROL-GIRONA

Photo ofMITJA PIRINEXUS PENSADA DES D'OSONA. TRAM 1: L'ESQUIROL-GIRONA Photo ofMITJA PIRINEXUS PENSADA DES D'OSONA. TRAM 1: L'ESQUIROL-GIRONA Photo ofMITJA PIRINEXUS PENSADA DES D'OSONA. TRAM 1: L'ESQUIROL-GIRONA

43 mi
August 8, 2021
August 2021

near Santa Maria de Corcó, Catalunya (España)

Volia fer la Pirinexus però només disposava de dos dies, de manera que vaig haver d'adaptar l'intinerari Pirinexus "oficial" a les meves necessitats. El primer tram el vaig fer de l'Esquirol a Girona, on vaig agafar el tren fins a Argelers de la Marenda (o Argelès-sur-Mer, que en diuen els francesos) i des d'aquí a Ceret.
La ruta la vaig fer amb bicicleta de muntanya, i cada dia vaig fer aproximadament uns 100km. De l'Esquirol al coll de Condreu seguim diverses carreteres locals/comarcals i alguna pista forestal perfectament practicable amb alforges. Des del coll de Condreu al coll d'Uria baixem per la carretera comarcal 153, que uneix Vic i Olot. Al coll d'Uria fem el tram de camí més pedregós i més tècnic. De baixada es pot fer bé a poc a poc i sense baixar de la bici encara que no es tingui tècnica, però sí que cal vigilar algunes pedrotes mal posades i arribem a Sant Feliu de Pallerols, on prenem la via verda del carrilet Olot-Girona, sempre pavimentada amb ciment o terra compactada. Arribem a Girona i prenem el tren fins a Argelers de la Marenda.
La durada d'aquest trajecte, pràcticament sense parar, en el meu cas fou de 3h i 45 minuts.