Między Wieleniem a Krzyżem Wlkp.

August 26, 2018
August 2018

near Wieleń, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Poza asfaltami drogi do jazdy niełatwe. Na prawym brzegu Noteci szutry lekko zapiaszczone o tarkowatej nawierzchni, w Puszczy Noteckiej po długich upałach piasek mocno dawał się we znaki. Wzdłuż drogi do Pęckowa ścieżka rowerowa. Dostęp do Pałacu Sapiehów w Wieleniu bardzo utrudniony, przy bramie ujadające psy. Jeżeli nie przekroczymy Noteci śluzą mamy do wyboru polną drogę do Drawska żółtym szlakiem bądź widoczny most kolejowy. Między Miałami a Mężykiem obszar Natura 2000 - Dolina Miały z ciągiem śródleśnych jezior. Przejście na przesmyku między Jeziorami Wielkim i Małym nie istnieje - po mostku zostały jedynie ślady filarów. Nie znajdziemy też platformy widokowej przy drodze do Wielenia przy uroczysku Dibie. Specyficznym urokiem wyróżnia się Herburtowo ze starą, poniemiecką zabudową i cennym, poewangelickim, drewnianym kościołem. Zagospodarowanie turystyczne dość ubogie. Korzystałem z map Miasto i Gmina Wieleń (Topmapa, 1:60 000) oraz Nadleśnictwo Krzyż (Lasy Państwowe, 1:40 000).

PictographLake Altitude 183 ft

przesmyk między jeziorami Wielkim i Główki

PictographLake Altitude 178 ft
Photo ofprzesmyk między jeziorami Wielkim i Małym Photo ofprzesmyk między jeziorami Wielkim i Małym Photo ofprzesmyk między jeziorami Wielkim i Małym