między Krobią a Gostyniem

6 hours
September 13, 2018
September 2018

near Krobia, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

łatwa trasa po wsiach, z których kilka (Bukownica, Rębowo, Grabianowo, Wymysłowo, Żychlewo) należy do tzw klucza krobskiego, współtworząc region zwany Biskupizną. Tam gdzie przebiega Biskupiański Szlak Turystyczny tablice z opisem miejscowości i szlaku. Nawierzchnie przeważnie asfaltowe choć starałem się omijać główne drogi. Dokuczy trochę bruk przy drodze do Ziółkowa oraz leśna droga od Rębowa, która i tak dość niewyraźna zanika całkiem przy końcu. Lepiej przemierzyć ten odcinek po drugiej stronie lasu. Krajobraz dość urozmaicony, miejscami pagórkowaty szczególnie przyjemny w dolinie Rowu Polskiego między Bukownicą a Sikorzynem. Trochę zabytków architektury z wyróżniającym się pałacem w Gębicach. Warto odwiedzić Muzeum Stolarstwa i Biskupizny w Krobii (wstęp 10 zł) gdzie można poczuć unikalny klimat przedwojennej stolarni z oryginalnym wyposażeniem. Korzystałem z mapy Powiat Gostyński (BiK, 1:55 000).