Marroc 2012 (25/28) Igmir-Tarhjicht

Photo ofMarroc 2012 (25/28) Igmir-Tarhjicht Photo ofMarroc 2012 (25/28) Igmir-Tarhjicht Photo ofMarroc 2012 (25/28) Igmir-Tarhjicht

May 11, 2013
December 2012

near Iguemir, Guelmim-Es Smara (Morocco)

80 kms i 250 m de desnivell positiu. Els primers 32 kms són d'una bellesa espectacular. Una pista (a vegades de bon rodar a vegades no tant) s'escola pel fons d'una angosta vall, seguint els meandres d'un llit de riu sec on de tant en tant, com per art de màgia, apareix algun oasi frondós que, juntament amb les impressionants parets rogenques que es retallen perfectament sobre un nítid cel de desembre, totalment mancat d'humitat, conformen una postal difícil d'oblidar. A cada meandre la pista ens sorprenia amb un decorat encara més impressionant.
Uns 32 kms després d'Igmir, ens vam incorporar a una carretera en direcció oest. El paisatge va canviar de cop, van desaparèixer els engorjats, els palmerars i els petits poblets de fang i, en lloc seu, van aparèixer planícies infinites i carreteres monòtones amb el vent de cara (sense trànsit, això sí). Després de gairebé 50 quilometres de rectes eternes amb el vent en contra, vam arribar al impronunciable poble de Tarhjicht, situat ben bé a les portes del Sàhara Occidental.