Marroc 2012 (24/28) Tiwadou-Ait Mansour-Igmir

Photo ofMarroc 2012 (24/28) Tiwadou-Ait Mansour-Igmir Photo ofMarroc 2012 (24/28) Tiwadou-Ait Mansour-Igmir Photo ofMarroc 2012 (24/28) Tiwadou-Ait Mansour-Igmir

May 9, 2013
December 2012

near Aït Tiouado, Souss-Massa-Drâa (Morocco)

76 kms i 1.100 m de desnivell positiu. Etapa molt espectacular amb paisatges de postal. Si la ruta del dia anterior va ser impressionant, aquesta encara ho va ser més. La pista asfaltada va remuntant molt suaument les gorges d'Ait Mansour, vertebrades per un impressionant palmerar esquitxat de poblets de fang, totalment mimetitzats amb l'entorn. Un cop sortim de les gorges, la pendent de la carretera augmenta considerablement fins arribar a tocar de Talouste, tancant el triangle que vam començar durant la etapa anterior. Després vam girar cap al sud oest, per una pista de molt bon rodar que,passada la petita vila de Izourzen, inicia un llarg descens. Més endavant ens incorporem a una carretera asfaltada que segueix, en forta baixada, fins a Izerbi i fins a tocar de Tahouaout, on vam girar cap al sud per una pista de bon rodar. Després d'alguns puja i baixa per uns altiplans desèrtics, davant nostre se'ns va obrir de cop i volta una profunda cicatriu, oberta pel treball incessant de l'aigua sobre la modelable roca sedimentària del desert. Una pista arreglada recentment s'escolava cap al fons d'aquesta cicatriu, endinsant-se a les entranyes de la terra fins al poble d'Igmir, on ens vam allotjar en l'únic hotelet que hi havia.