Marroc 2012 (11/28) Tamtatoucht-intent Dades-Gorges del Todra-Tinhrir

Photo ofMarroc 2012 (11/28) Tamtatoucht-intent Dades-Gorges del Todra-Tinhrir Photo ofMarroc 2012 (11/28) Tamtatoucht-intent Dades-Gorges del Todra-Tinhrir Photo ofMarroc 2012 (11/28) Tamtatoucht-intent Dades-Gorges del Todra-Tinhrir

2001
April 29, 2013
November 2012

near Tamtetoucht, Meknès-Tafilalet (Morocco)

70 kms i 600 m de desnivell positiu. Ens resistíem a treure'ns del cap la vall del Dades, així que vam tornar a intentar passar un coll que saltava a la dichosa vall però de nou els elements ens van impedir arribar al coll. Aquesta vegada va ser una tempesta de neu i vents molt forts que a mesura que ascendies no et deixaven pedalar, així que vam haver de tornar a donar mitja volta, igual que feia un parell de dies i tornar a baixar cap a Tamtatouche, on feia un dia esplèndid! Ens vam oblidar del Dades i vam seguir cap al sud, direcció al Todra. Sempre en baixada i per una sinuosa carretera asfaltada (per on ens vam creuar amb poquíssims cotxes)ens vam endinsar per les espectaculars i colpidores gorges del Todra, el tram final de les quals és molt estret i s'acaba de cop, desembocant a l'immens oasi de Tinerhrir. Vam tenir la sensació de sortir de les entranyes de la Terra i aparèixer al paradís, rodejats de palmeres i fruiters, acaronats per un aire càlid i embriagador. No només les gorges s'acaben de cop, de fet és la mateixa serralada de l'Alt Atles la que s'acaba bruscament, ja que al sortir de l'engorjat es surt també del massís i s'entra en un món molt diferent. Després de força dies passant fred per sobre els 2.000 metres, de cop ens vam trobar a poc més de 1.000 i amb un clima bastant més càlid i un paisatge ben diferent, esquitxat de palmeres i pobles de fang. Després de dies de rodar per paisatges gairebé sense vegetació, pedalar per l'oasi de Tinerhir fou un agradable plaer.