Photo ofMarenyet (Cullera - Ribera Baixa), Tavernes de la Valldigna pel Portitxol, Simat, Varig, Marenyet Photo ofMarenyet (Cullera - Ribera Baixa), Tavernes de la Valldigna pel Portitxol, Simat, Varig, Marenyet Photo ofMarenyet (Cullera - Ribera Baixa), Tavernes de la Valldigna pel Portitxol, Simat, Varig, Marenyet

-7 ft
February 24, 2021
February 2021

near El Brosquil, Valencia (España)

Una altra ruta sense pràcticament cap problema. Només destacar tres punts:
- haver de passar per les pedres de la línia de rodalia València-Gandia on cal parar molt de compte amb la freqüència dels trens,
- el Portitxol, el qual presenta una rampa d'aproximadament 100 metres la qual passa dels 4 msnm als 21 msnm, el que suposa un 9% d'inclinació.
- Posteriorment, el Port de Barx, ben conegut per tots els ciclistes de la contrada, de 5,9 km de llargària i un pendent mitja del 4,9%.
I para de comptar.

Índex IBP: 35

Camí dels Borrons

A l'altura de El Brosquil, es deixa la CV+605 (o 603), vés a saber, per entrar al Camí dels Borrons.

Fer cas als senyals! En passar el pas a nivell, a l'esquerre, pel camí de terra que està en bones condicions.

Circularem uns quants quilòmetres paral·lels a la via de rodalia, sense cap problema. No sol haver-hi molta circulació a motos, com a molt col·legues ciclistes.

Es deixa el Camí del Portitxol per a incorporar-se a la CV-50, direcció Tavernes de la Valldigna, el qual no s'abandona fins a la rotonda de Simat/Benifairó. No suposa massa perill a pesar que això del metre cinquanta no ho coneixen tots els conductors. El voral està en bones condicions encara que és un pèl estret.

Cap cosa a destacar. Només indicar que, fora dels caps de setmana i festius de la temporada estival, s´hi pot estacionar sense cap problema.

Estudiant

Frutales

Inici del Port de Barx

Cal tenir en compte que la distància és regressiva, és a dir que va de més a menys, per això d'anar indicant què queda per a culminar el port!

Barx (la Safor)

Ja està, objectiu assolit!!!!

En arribar a la intersecció, es gira a l'esquerre i se segueix fins a arribar a la carretera principal.

Photo ofMirador de Tavernes de la Valldigna Photo ofMirador de Tavernes de la Valldigna Photo ofMirador de Tavernes de la Valldigna

Mirador de Tavernes de la Valldigna

L'opció més fàcil és la que he pres: seguir pel camí asfaltar. Però... si es pretén afegir-li un poc de pebre a la cosa, en passar el túnel de l'autopista, a mà dreta tenim una pista de terra que allargarà el patiment i alegrarà la vista. Com moltes vegades, algun amic de l'humor negre ha canviat el nom del camí (Camí del Mirador) pel que es mostra a la foto. Què anem a fer-hi!

Photo ofMonestir de Sta. Maria de la Valldigna Photo ofMonestir de Sta. Maria de la Valldigna Photo ofMonestir de Sta. Maria de la Valldigna

Monestir de Sta. Maria de la Valldigna

És el que queda d'un complex monàstic molt més gran. Mentre no estan d'obres, es pot visitar.

En l'esplanada del Monestir trobem un jardinet amb la peculiaritat de tenir una olivera ben garrida i ben plantada que fa honor a la persona a la qual se li ha dedicat la placeta.

Sí, en baixar de Barx també topem amb el mateix panell que hem vist en iniciar l'ascens, no és cap repetició...

Accedint-hi pel Camí de l'Estudiant, al final d'aquest ens trobem amb l'Estany, seguint per la passarel·la/pontet i, seguint una pista compartida amb els vianants, arribarem a la seda desembocadura si els restaurants t'ho permeten (zona pública annexionada pels dos que hi ha).

Tot una autèntica paret... a pesar que en la foto no s'aprecia.

Tampoc s'aprecia, però us ho puc assegurar, és pesat.

El dia estava un poc encapotat, però s'aprecien les revoltes de la carretera.

Rotonda renfe

Frutales

Rotonda tavernes

C Enginyer Enrique Car (de L')

Senyal Portixol

Tavernes de la Valldigna

Senyal Portixol 1

Senyal Portixol 2

Tavernes de la Valldigna

Superat el Portitxol, cal agafar pel túnel per a seguir cap a Tavernes... Alerta! De front venen turismes els quals empren aquesta carretera per a incorporar-se a la CV-50.

El camí de terra s'interromp en un parell d'ocasions a causa dels passos a nivell existents. Ací no hi ha massa problema, perquè no toquem la via per a res.

PictographWaypoint Altitude -4 ft

Un altre pas a nivell.

Ara sí. És el més perillós dels tres amb els que topem al llarg del recorregut. Els més valents poden tractar de pujar la rampa que es mostra en la primera foto. Els més tranquils (el meu cas) seguim el camí, però, ALERTA!!!! hi ha una cadena que talla el pas i cal fer-se a la banda esquerra per accedir a la rampa del pas a nivell. Finalment, tant uns com altres han de circular per les pedres de la via i descendir per un carril, la mar d'empinat, fins a arribar al camí de terra. CAL PRENDRE MULTA CURA AMB ELS TRENS (fins a un a cada quart d'hora) A L'HORA DE CIRCULAR PER ACÍ!!!! Això si, com a via d'escapament tenim la séquia. :D