Manresa Saldes

2 days 7 minutes
September 13, 2009
September 2009

near El Guix, Catalunya (España)

Diada Nacional de Catalunya. De Manresa a Saldes.

Aprofitant la festivitat avui 10 de setembre decidim fer aquest recorregut a una de les contrades mes representatives del nostre País, el Pedraforca.

A les 8 de mati emprenem la sortida d’avui el Joel, el Josep, en Joan i un mateix. Enfilem el nostre camí, desprès de creuar els plans de Pineda arribem a la població de Santpedor, creuem i seguim per Sta. Anna, els polígons industrials estan començant l activitat del dia. El lleó i Sallent, per l antiga cra travessem Balsareny, Navàs, Puig-reig, Gironella, i finalment la colònia Rosal on tenim pensat fer un most.

Continuem ara sense el company Joan, que torna direcció de Manresa, pujada cap a Berga, seguim direcció de Sant Llorenç fins a trobar l antiga cra 1411 a, que transita paral•lela al eix, les vistes, prou interessants sobre el pantà de la Baells, el transit aquí es inexistent. La forta calor d’aquets darrers dies d’estiu fa que ens aturem desprès de passar Cercs a Sant Jordi a fi de prendre’ns un refrigeri.

Al tornar-hi agafem la Cra., que altre època era transitada pels camions que transportaven el carbó de St. Corneli, ara el poble es mante gracies al restaurant Santa Bárbara i el museu de la mines de Cercs. La forta pujada te unes sigues sagues que fan que en uns 4 Km es guanyi altura molt ràpidament , uns 500 metres. Desprès d'una bona pedalada ens trobem a la cruïlla que ens ha de portar a la cra de Saldes. La pista, ara de baixada, gaire be sembla tornar a Guardiola, finalment trobem la que ens dura a Maçanes i finalment Saldes.

Aprofitem per fer un recuperador dinar i desprès d’un tom pel poble a reposar que dema serà un altre dia per gaudir d’aquest fantàstic paratge.

Recorregut: Manresa, Santpedor, Sallent, Balsareny, Puigreig, Gironella, Berga, Sercs, S. Corneli, Maçaners, Saldes