Maia - Oporto - Gaia

October 7, 2018

near Barca, Porto (Portugal)

Última ruta on havíem de trobar un parell de caixes de cartró per empaquetar les bicis i poder facturar-les a l'aeroport. Comencem el dia anant al Decathlon Maia (on ens havien dit que ens passèssim pel matí que els hi arribava un camió amb bicis) i ja tenim el primer fail, ens diuen que no tenen res i marxem amb les mans buides. Preguntem a un Hiper, el Jumbo i ens donen algunes caixes de tv que no ens donen ni per una sola bici i n'agafem més d'algun contenidor. Preguntem a vàries hiperbotigues més i sempre ens diuen que no, decidim doncs anar cap a Oporto a la recerca del cartró.

Escollim un camí perillossíssim, en principi és la nacional però allò és en realitat una autopista camuflada sense gairebé vorera, amb multitud de vidres i forats en el paviment. Després de gairebé 40 minuts de patir (realment) per la nostra vida, arribem als afores de la gran ciutat i ens dirigim al centre on finalment al Decathlon de Bolhao ens donen una caixa de bici de roda 24". Amb grans dificultats per circular comencem a dirigir-nos altre cop als afores ja pensant on acamparem per la tarda i fem una parada a un altre Decathlon, ara el de Gaia on també ens diuen que no tenen res per nosaltres.

Trobem un parc força extrany, és un híbrid entre un parc urbà abandonat i un parc forestal, vallat però amb un forat per on passar aconseguir introduïr-nos i trobem un petit racó perfecte on passar la nit. El parc està totalment solitari durant tota la nit excepte pels gossos abandonats que ens borden durant la nit i ens fan pensar en una tràgica mort sent derovats per canins afamats. Per sort, tot queda allà i al matí següent comprovem que són gossos de mida petita que s'espanten fàcilment si els hi llences alguna pedra.

Fàcil camí fins a l'aeroport agafant el tramvia-metro.