L'Ampolla - Mont Caro - l'Ampolla

-16 ft
September 6, 2019
September 2019

near L'Ampolla, Catalunya (España)

Pedalem per camins veïnals fins l'Aldea, on prenem la carretera fins l'alçada de la torre de la Candela on, a la rotonda, entrem al camí natural fins a Tortosa.

El vent en contra bufa fort i dificulta avançar per un camí pla pel que podríem pedalar ràpid i fàcil.

A Tortosa, creuem el riu i seguim per la via verda fins la carretera dels Ports, segueix el vent en contra.

A la falda de la montanya trobem un indicador dels últims 13'8 kms, la pujada al Caro. Cada quilòmetre marcat amb una fita al voral, amb l'altura actual i la final d'aquell quilòmetre. En tota la pujada només hi ha una font que potser, com avui, no raja. A dalt tampoc no hi ha aigua. Penseu-hi i porteu-ne.

Algun tram es fa més feixuc amb les ràfegues de vent que van apareixent. Al final, les vistes i l'assoliment de la fita fan que l'esforç pagui la pena.

La baixada fins a Roquetes, molt, molt ràpida. Tornem a l'Ampolla per la via verda fins a l'Aldea i el gr-92 més endavant.

Unim la porta del Delta de l'Ebre amb el sostre dels Ports. Mar i muntanya.