L'Ampolla - Amposta - Deltebre

-20 ft
September 10, 2018
September 2018

near L'Ampolla, Catalunya (España)

CATALÀ:
Ruta totalment plana que iniciem al Càmping l'Ampolla, direcció Camarles i l'Aldea. Rodem entre arrossars, alternant asfalt i pista, sense trànsit.
Abans d'arribar a Amposta, ens aturem a la Torre de la Candela.
Creuem l'Ebre pel pont de ferro i comencem a rodar pel gr-99, el gr de l'Ebre. Pedalem al costat del riu, sentint la seva presència, però no el veiem perquè ens l'amaga el bosc de ribera. Tanmateix, a la dreta ens acompanyen els arrossars.
Tornem a creuar l'Ebre pel pont "lo passador", de Sant Jaume d'Enveja a Deltebre, del Montsià al Baix Ebre. Un pont llargament reivindicat, però que va acabar amb els transbordadors que creuaven d'una banda a l'altra.
Des de Deltebre, rodem per pista fins lo Goleró i seguim la costa per tornar a l'Ampolla. De camí, trobem els aigüamolls d'Illa de Mar i la bassa de les Olles.

CASTELLANO:
Ruta totalmente llana que iniciamos en el Camping l'Ampolla, dirección Camarles y L'Aldea. Rodamos entre arrozales, alternando asfalto y pista, sin tráfico.
Antes de llegar a Amposta, nos detenemos en la Torre de la Candela.
Cruzamos el Ebro por el puente de hierro y empezamos a rodar por el gr-99, el gr del Ebro. Pedaleamos junto al río, sintiendo su presencia, pero no lo vemos porque nos lo esconde el bosque de ribera. Sin embargo, a la derecha nos acompañan los arrozales.
Volvemos a cruzar el Ebro por el puente "lo passador", de Sant Jaume a Deltebre, del Montsià al Baix Ebre. Un puente largamente reivindicado, pero que acabó con los transbordadores que cruzaban de un lado a otro.
Desde Deltebre, rodamos por pista hasta el Goleró y seguimos la costa para volver a l'Ampolla. De camino, encontramos los humedales de Illa de Mar y la laguna de las Ollas.

• Photo of Miquel1271
    Miquel1271 Jun 23, 2021

Gràcies per la ruta, molt maca llàstima del troç de Nacional per l'altre fantàstica