La Vélodyssée. Etapa 12. Capbreton-Bayone-Hendaia-Irun

Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 12. Capbreton-Bayone-Hendaia-Irun Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 12. Capbreton-Bayone-Hendaia-Irun Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 12. Capbreton-Bayone-Hendaia-Irun

November 18, 2018
August 2016

•   4.7 1 review

near Capbreton, Nouvelle-Aquitaine (France)

La ruta a
[CAT]
Etapa 12. Capbreton-Bayone-Hendaia-Irun

Estem a punt de començar l’última etapa en territori francès de la Eurovelo 1, la Velodyssee, enrere queden molts kilòmetres i experiències per al record. Serà una última etapa molt maca i distreta, amb molts pobles encantadors per visitar, platges i paratges, roques esculpides pel mar, molta varietat d’indrets amb el seu encant particular. També és l’etapa on acumularem més desnivell, amb un constant puja i baixa vora els penya-segats però, de bon fer.

Sortim de Capbreton després de fer un bon esmorzar, tot anant a buscar una via verda, per creuar el bosc de Boudigau. Anem força de pressa fins arribar de nou vora la costa a Tarnos Plage, fer quatre fotos i seguir fins la vora del canal de la desembocadura del L’Adour. Hi trobem vaixells ancorats a la seva riba, seguim per la vora de la via del tren en un tram no tan maco fins arribar a Bayonne. Anem pujant per la vora de la riba mentre contemplem les embarcacions i el centre de la ciutat a l’altra banda. Passem el pont Henri Grenet, metal·lic, el pont de pedra del Saint-Esprit, fins arribar a la passarel·la que pasa vora les vies del ferrocarril i, que aprofitem per creuar el canal. Curiosament a l’altra banda s’ha de baixar amb ascensor, habilitat per bicicletes, fins al passeig marítim. Seguim pel carril bici cap el centre de Bayonne i seguirem sempre vora el canal fins arribar al mar.

Seguim pel carril bici vora el passeig i vora el mar i les dunes, arribem a la reina de les platges, a Biarritz, amb palmeres i villes d’estil basc. Per arribar-hi, hem hagut de fer diversos tobogans, algun d’ells força dret. Les platges estan força abarrotades, els surfistes aprofiten les onades, s’hi respira molta cultura surfera. Anem sempre pel litoral, enfilant.nos sobre el vell port amb el seu particular encant, creuem per una mina per contemplar les illes de La Vierge. Seguim tot creuant les platges de Bidart mentre, al fons ja divisem els pIrineus entre la calitja. Intentem dinar infructuosament per lo que, decidim de comprar unes bones peces de fruita. Seguim vora la carretera que ens portaran fins a Saint Jean de Luz. L’entrada a la població es fa la pointe de Sainte Barbe, un bon punt on poder contemplar tota la badia. Descendim cap a la població, coneguda també pels balnearis, el passeig marítim molt elegant i edificis típics.

Sortint de la població, passem per la carretera de la Corniche, combinada amb el trànsit habitual de vehicles, per lo que considero el tram més perillós de tot el recorregut. Al fons divisem el castell d’Abbadia i, finalment arribem a la platja d’Hendaye. Som gairebé al final del trajecte. La platja està força abarrotada, em poso al banyador i ja soc dins l’aigua a refrescar-me de la calor. Ja de passada recullo l’aigua de l’oceà com a testimoni final de la ruta i que guardaré junt amb la que vaig recollir el dia que vaig començar al canal de la Manega.

Arribats al final de la platja, enfilem per la ribera del Bidasoa, per anar a buscar el pont que creua el riu. Les vistes a la badia de Txingudi, amb el seu port, els practicants d’esports nautics són per parar un moment a gaudir-les. Ja només ens queda creuar el pont de Behobia per sobre el Bidassoa i entrar en terres Basques. Només de creuar el pont ja trobem el cartell de Gipuzkoa i, per sorpresa nostre, els cartells de la Eurovelo 1 que continuen passat el Bidassoa. Els seguirem uns kilòmetres fins a Irun. En aquest punt ja només ens queda anar a l’aeroport on ens espera el vehicle per carregar les bicis i poder tornar cap a casa. Abans però, farem una passada pel centre d’Hondarríbia per poder fruir d’unes bones tapes com a comiat de la ruta. Aquesta nit ja dormirem a casa amb els nostres, amb ganes de retrobar-los.

[ES]
Etapa 12. Capbreton-Bayone-Hendaya-Irún

Estamos a punto de comenzar la última etapa en territorio francés de la Eurovelo 1, la Velodyssee, atrás quedan muchos kilómetros y experiencias para el recuerdo. Será una última etapa muy bonita y distraída, con muchos pueblos encantadores para visitar, playas y parajes, rocas esculpidas por el mar, mucha variedad de lugares con su encanto particular. También es la etapa donde acumularemos más desnivel, con un constante sube y baja cerca de los acantilados pero, de buen hacer.

Salimos de Capbreton después de hacer un buen desayuno, yendo a buscar una vía verde, para cruzar el bosque de Boudigau. Vamos bastante deprisa hasta llegar de nuevo cerca de la costa en Tarnos Plage, hacer cuatro fotos y seguir hasta el borde del canal de la desembocadura del El Adour. Encontramos barcos anclados a su orilla, seguimos por el borde de la vía del tren en un tramo no tan bonito hasta llegar a Bayona. Vamos subiendo por el borde de la orilla mientras contemplamos las embarcaciones y el centro de la ciudad al otro lado. Pasamos el puente Henri Grenet, metálico, el puente de piedra del Saint-Esprit, hasta llegar a la pasarela que pasa junto a las vías del ferrocarril y, que aprovechamos para cruzar el canal. Curiosamente en el otro lado hay que bajar en ascensor, habilitado para bicicletas, hasta el paseo marítimo. Seguimos por el carril bici hacia el centro de Bayona y seguiremos siempre cerca del canal hasta llegar al mar.

Seguimos por el carril bici junto al paseo y cerca del mar y las dunas, llegamos a la reina de las playas, en Biarritz, con palmeras y villas de estilo vasco. Para llegar, hemos tenido que hacer varios toboganes, alguno de ellos bastante derecho. Las playas están bastante abarrotadas, los surfistas aprovechan las olas, se respira mucha cultura surfera. Vamos siempre por el litoral, subiendo sobre el viejo puerto con su particular encanto, cruzamos por un túnel para contemplar las islas de La Vierge. Seguimos cruzando las playas de Bidart mientras, al fondo ya divisamos los Pirineos entre la calima. Intentamos comer infructuosamente por lo que decidimos comprar unas buenas piezas de fruta. Seguimos cerca de la carretera que nos llevará hasta Saint Jean de Luz. La entrada a la población se hace la pointe de Sainte Barbe, un buen punto donde poder contemplar toda la bahía. Descendemos hacia la población, conocida también por los balnearios, el paseo marítimo muy elegante y edificios típicos.

Saliendo de la población, pasamos por la carretera de la Corniche, combinada con el tráfico habitual de vehículos, por lo que considero el tramo más peligroso de todo el recorrido. Al fondo divisamos el castillo de Abbadia y, finalmente llegamos a la playa de Hendaya. Estamos casi al final del trayecto. La playa está bastante abarrotada, me pongo el bañador y ya estoy en el agua para refrescarme del calor. Ya de paso recojo el agua del océano como testigo final de la ruta y que guardaré junto con la que recogí el día que empecé en el canal de la Manga.

Llegados al final de la playa, subimos por la ribera del Bidasoa, para ir a buscar el puente que cruza el río. Las vistas a la bahía de Txingudi, con su puerto, los practicantes de deportes náuticos son para parar un momento a disfrutarlas. Ya sólo nos queda cruzar el puente de Behobia por sobre el Bidasoa y entrar en tierras Vascas. Sólo de cruzar el puente ya encontramos el cartel de Gipuzkoa y, por sorpresa nuestra, los carteles de la Eurovelo 1 que continúan pasado el Bidasoa. Los seguiremos unos kilómetros hasta Irún. En este punto ya sólo nos queda ir al aeropuerto donde nos espera el vehículo para cargar las bicis y poder volver a casa. Antes, haremos un paseo por el centro de Hondarribia para poder disfrutar de unas buenas tapas como despedida de la ruta. Esta noche ya dormiremos en casa con los nuestros, con ganas de reencontrarlos.

[FR]
Étape 12. Capbreton-Bayone-Hendaye-Irun

Nous sommes sur le point de commencer la dernière étape sur le territoire français de l'Eurovélo 1 la Vélodyssée, est révolu de nombreux kilomètres et de l'expérience à retenir. Ce sera une très belle et distrait dernière étape, avec de nombreux charmants villages à visiter, des plages et des paysages, des rochers sculptés par la mer, beaucoup de choix des lieux avec leur propre charme. Il est également le stade où accumuler plus inégale, avec une constante de haut en bas, près des falaises, mais bien de le faire.

Capbreton Nous quittons après avoir fait un bon petit déjeuner, aller chercher une voie verte pour traverser la forêt Boudigau. Nous allons assez vite pour revenir près de la côte à Tarnos Plage, faire quatre photos et aller au bord du canal à l'embouchure de l'Adour. Trouver bateaux ancrés au rivage, nous continuons le long du bord du chemin de fer dans un pas très agréable pour se rendre à Bayonne stretch. Laissez sur le bord de la rive que nous contemplons les bateaux et le centre-ville de l'autre côté. Nous avons passé le pont Henri Grenet, métal, pont de pierre de Saint-Esprit, jusqu'à la passerelle qui longe la voie ferrée et nous avons profité pour traverser le canal. Il est intéressant de l'autre côté vous descendez l'ascenseur, permis vélo à la promenade. Nous suivons la piste cyclable vers le centre de Bayonne et toujours aller près du canal pour rejoindre la mer.

Nous suivons la piste cyclable le long de la promenade et à proximité de la mer et les dunes, nous avons atteint la reine des plages de Biarritz, avec des palmiers et des villas de style basque. Pour y arriver, nous avons dû faire plusieurs diapositives, certains d'entre eux tout à fait raison. Les plages sont très encombré, les surfeurs profitent des vagues, beaucoup de culture surf respirent. Nous allons toujours le long de la côte, passant au-dessus du vieux port avec son charme particulier, traversé par un tunnel pour voir les îles de La Vierge. Nous continuons à travers les plages de Bidart tandis que dans l'arrière-plan et nous avons vu les Pyrénées entre la brume. Infructueusement essayé de manger et nous avons décidé d'acheter quelques bons morceaux de fruits. Nous restons à proximité de la route qui nous mène à Saint Jean de Luz. L'entrée de la pointe de la population de Sainte Barbe, un bon point où vous pouvez voir toute la baie est faite. Descendez à la ville, également connu pour les spas, promenade très élégant et bâtiments typiques.

En quittant la ville, nous avons passé le long de la route de la Corniche, combinée à la circulation des véhicules régulièrement, donc je considère la partie la plus dangereuse du voyage. Dans le fond, nous avons vu le château d'Abbadia et enfin arrivés à la plage d'Hendaye. Nous sommes près de la fin du voyage. La plage est assez bondé, je mets sur mon maillot de bain et je suis dans l'eau pour se rafraîchir de la chaleur. Le même jour, je ramasser l'eau de mer que le dernier témoin de la route et de garder avec laquelle je pris le jour où je commencé sur la chaîne Manga.

Après avoir atteint la fin de la plage, nous avons grimpé la rive de la Bidassoa, pour aller chercher le pont sur la rivière. Les vues sur la baie de Txingudi, avec son port, les amateurs de sports nautiques sont d'arrêter un moment pour en profiter. Maintenant, il suffit de traverser le pont Behobia sur la Bidassoa et entrez les terres basques. Juste en traversant le pont et a trouvé le signe de Gipuzkoa et par notre grande surprise cartels Eurovélo 1 poursuivre le Bidasoa passé. Le suivi quelques kilomètres à Irun. À ce stade, nous ne pouvons aller à l'aéroport où nous attendons le véhicule pour charger les vélos et rentrer chez eux. Avant, nous marcherons à travers le centre de Hondarribia pour profiter de quelques tapas comme un adieu à la route. Ce soir et dormir à la maison avec la nôtre, voulant vous rencontrer à nouveau.

PictographRiver Altitude 13 ft

• Photo of Koldo Verdes
    Koldo Verdes Aug 12, 2020

Gracias Joanbtt
    Yo hice el recorrido de Hendaia a Biarritz. Seguí tu track y las indicaciones de la eurovelo 1 y en Getary después de cruzar el puente sobre el ffcc el indicador me saco a la carretera aunque luego volví a tu track. Quizás algún indicador estaba equivocado. La ruta merece la pena y es de gran belleza. Saludos.

• Photo of joanbtt
    joanbtt Aug 15, 2020

Gracias por la aportación y valoración Koldo!

• pirinenc Feb 20, 2024

Hola joanbtt,
    com veuries fer la ruta amb un grup de nens de 9-14 anys. Tinc entés que has de compartir la ruta amb vehicles.