La Vélodyssée. Etapa 11. Biscarrosse-Contis-Capbreton.

Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 11. Biscarrosse-Contis-Capbreton. Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 11. Biscarrosse-Contis-Capbreton. Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 11. Biscarrosse-Contis-Capbreton.

November 18, 2018
August 2016

near Enhil, Nouvelle-Aquitaine (France)

La ruta a
[CAT ]
Etapa 11. Biscarrosse-Contis-Capbreton.

Avui ens llevem al bungalou molt d’hora, sembla que no he descansat prou be, no tenim gaire cosa per esmorzar, preparem les sàrries i a les set tocades ja estem pedalant, ens espera una etapa molt maca i variada. Anem a recuperar la pista on l’havíem deixat el dia abans, en arribar les vuit del matí encara no hem pogut esmorzar, tot està tancat, fem una mica d’estona i finalment trobem una cafeteria on podem fer un cafè i una pasta. Som a la regió dels Grans Llacs, anirem donant la volta a l’immens estany de Biscarrosse i Parentis. A la seva vora hi trobarem moltes zones humides, vegetació de ribera, plantacions de flors, horta i camps de cereal. A Gastes hi trobem un petit port, amb un càmping molt a la vora i també moltes autocaravanes acampades vora el bosc. Vora la pista ciclable també hi trobem una manxa per inflar rodes de bicicletes, funciona amb un pedal, tot un servei gratuït a la comunitat ciclista.

Seguint per la pista pel mig del bosc fins que arribem a Mimizan, som de nou vora el mar, és migdia i em trobo força cansat. Parem a fer els entrepans en una pineda , no m’acabo de refer i el company em va a buscar una beguda ensucrada. Necessito fer una migdiada i acabo estant dues hores tombat a sobre l’aïllant sota els pins. Una vegada refet continuem per les Landes cap a Contis, per una antiga zona protegida de bosc de pins amb olor de resina i pinyons que s’esclafen sota les rodes. També estem protegits del vent per les dunes vora l‘oceà.

Contis, tot i ser turístic, és tranquil, parem a fer un bon dinar per acabar de recuperar forces. Seguim per una via verda rodejats pel bosc de pi cap a Saint Girons, som al cor de les Landes, comença a fer força calor, les platges aquí tenen una bellesa salvatge. Passat Saint Girons, la pista deixa la línia de la costa per endinsar-se cap a l’interior. Ara si que fa calor de debò, els bidons d’aigua bullen i no donen l’abast. En entrar a l’interior ens trobem amb un ambient bàsicament rural amb algun turista despistat, graners a les afores de Léon i moltes alzines sureres, de dimensions força grans. Hem pujat força fins a la població de Léon, trobem una font on poder omplir els bidons, hi ha cua de gent que necessita hidratar-se de la calorada.

Sortim de la població i ara davallarem de nou cap a la costa, a partir d’ara serà un constant puja i baixa sense dificultat, vora Vieux tornem a trobar els turistes de platja. Hi ha un ambient d’estiuejants i molt surfer, seguirem vora la carretera pel bosc de Soustons fins arribar a Seignosse Ocean. El jovent volta amunt i avall amb les seves taules de surf, a peu, en bicicleta i en moto. A les bicicletes i motos porten adaptat un suport on hi pengen la taula. Hi ha un batibull de gent, vehicles aparcats per tot arreu, la duna ens torna a protegir, seguim per aquesta zona urbana fins a Capbreton. En aquesta població està tot força endreçat, es una ciutat marinera molt turística amb cases molt ben arreglades. Creuem el pont del canal i arribem al petit port esportiu arrecerat pel canal que forma la desembocadura del riu Le Bouret. Ens instal·lem a l’hotel Aquitaine, regentat per una família molt amable, encara em dona temps de refrescar-me a la piscina. Sortim a sopar, el sol es pon per l’horitzó de l’oceà, es respira bon ambient, fem un bon tiberi i un volt abans d’anar a dormir.

[ES]
Etapa 11. Biscarrosse-Contis-Capbreton.

Hoy nos levantamos en el bungalow muy temprano, parece que no he descansado bastante bien, no tenemos mucho para el desayuno, preparamos las alforjas y las siete pasadas ya estamos pedaleando, nos espera una etapa muy bonita y variada. Vamos a recuperar la pista donde la habíamos dejado el día anterior, al llegar las ocho de la mañana todavía no hemos podido desayunar, todo está cerrado, hacemos un poco de rato y finalmente encontramos una cafetería donde podemos tomar un café y una pasta.
Estamos en la región de los Grandes Lagos, iremos dando la vuelta al inmenso lago de Biscarrosse y Parentis. A su borde encontraremos muchas zonas húmedas, vegetación de ribera, plantaciones de flores, huerta y campos de cereal. A Gastas encontramos un pequeño puerto, con un camping muy cerca y también muchas autocaravanas acampadas junto al bosque. Cerca de la pista ciclable también encontramos una mancha para hinchar ruedas de bicicletas, funciona con un pedal, todo un servicio gratuito a la comunidad ciclista.

Seguimos la pista por el bosque hasta que llegamos a Mimizan, estamos de nuevo junto al mar, es mediodía y me encuentro bastante cansado. Paramos a hacer los bocadillos en un pinar, no me acabo de rehacer y el compañero me buscar una bebida azucarada. Necesito hacer una siesta y termino estando dos horas tumbado sobre el aislante bajo los pinos. Una vez repuesto continuamos por las Landas hacia Contis, por una antigua zona protegida de bosque de pinos con olor a resina y piñones que se aplastan bajo las ruedas. También estamos protegidos del viento por las dunas al borde del océano.

Cuentes, a pesar de ser turístico, es tranquilo, paramos a hacer una buena comida para terminar de recuperar fuerzas. Seguimos por una vía verde rodeados por el bosque de pino hacia Saint Girons, estamos en el corazón de las Landas, empieza a hacer bastante calor, las playas aquí tienen una belleza salvaje. Pasado Saint Girons, la pista deja la línea de la costa para adentrarse hacia el interior. Ahora si que hace calor de verdad, los bidones de agua hierven y no dan abasto. Al entrar en el interior nos encontramos con un ambiente básicamente rural con algún turista despistado, graneros a las afueras de Léon y muchos alcornoques, de dimensiones bastante grandes. Hemos subido bastante hasta la población de Léon, encontramos una fuente donde poder llenar los bidones, hay cola de gente que necesita hidratarse de la ola de calor.

Salimos de la población y ahora bajaremos de nuevo hacia la costa, a partir de ahora será un constante sube y baja sin dificultad, cerca Vieux volvemos a encontrar los turistas de playa. Hay un ambiente de veraneantes y muy surfero, seguiremos junto a la carretera por el bosque de Soustons hasta llegar a Seignosse Ocean. Los jovenes van arriba y abajo con sus tablas de surf, a pie, en bicicleta y en moto. En las bicicletas y motos llevan adaptado un soporte donde cuelgan la tabla. Hay un batiburrillo de gente, vehículos aparcados por todas partes, la duna nos vuelve a proteger, seguimos por esta zona urbana hasta Capbreton. En esta población está todo bastante ordenado, es una ciudad marinera muy turística con casas muy bien arregladas. Cruzamos el puente del canal y llegamos al pequeño puerto deportivo resguardado por el canal que forma la desembocadura del río Le Bouret. Nos instalamos en el hotel Aquitania, regentado por una familia muy amable, que me dan tiempo para refrescarme en la piscina. Salimos a cenar, el sol se pone por el horizonte del océano, se respira buen ambiente, hacemos una buena comida y una vuelta antes de ir a dormir.

[FR]
Etape 11. Capbreton Biscarrosse-Contis.

Aujourd'hui, nous nous sommes levés très tôt dans le bungalow, il semble que je ne l'ai pas très bien reposé, nous n'avons pas beaucoup pour le petit déjeuner, préparer les sacoches et sept passes pédalez, nous nous attendons à un stade très agréable et varié. Nous allons récupérer la piste où nous avions laissé la veille, pour obtenir les huit heures, nous ne pouvions même pas prendre le petit déjeuner, tout est fermé, nous faisons un peu de temps et finalement trouvé un café où vous pourrez boire du café et les pâtes. Nous sommes dans la région des Grands Lacs, nous irons autour de l'immense lac de Biscarrosse et Parentis. Au bord, nous trouvons de nombreuses zones humides, la végétation riveraine, les plantations de fleurs, les vergers et les champs de céréales. A Vous passez trouver un petit port avec un terrain de camping à proximité et aussi beaucoup de camping RV près de la forêt. Près de la piste cyclable a également trouvé un endroit pour gonfler les roues de bicyclette, alimenté par une pédale, tout un service gratuit pour la communauté cycliste.

Suivez la piste à travers les bois jusqu'à ce que nous sommes parvenus à Mimizan, nous sommes à nouveau par la mer, il est midi et je suis assez fatigué. Nous nous sommes arrêtés faire des sandwichs dans une forêt de pins, non seulement me refais et compagnon me trouve une boisson sucrée. Je besoin d'une sieste et je finis par être deux heures couché sur l'isolation sous les pins. Une fois récupéré à poursuivre dans les Landes Contis, protégé par une ancienne zone de forêt de pins odeur de résine et de noix de pin sont écrasés sous les roues. Nous sommes également protégés du vent par les dunes de l'océan.

Cuentes, en dépit d'être touristique, calme, arrêté pour faire un bon repas pour finir forces récupération. Suivi par une voie verte entourée de forêt de pins en direction de Saint Girons, nous sommes au cœur des Landes, commence à faire très chaud, les plages ici sont d'une beauté sauvage. Passé Saint Girons, la piste quitte la côte pour s'aventurer dans les terres. Maintenant, si cela est vraiment chaud, bouillant tambours d'eau et ne peut pas faire face. En entrant dans l'intérieur, nous trouvons un environnement essentiellement rural avec un touriste naïf, granges à la périphérie de Leon et de nombreux arbres de liège, assez grandes. Nous avons tout à fait atteint la ville de Leon, trouver une source où vous pouvez remplir la batterie, pas de file d'attente de personnes qui ont besoin d'hydratation de la vague de chaleur.

Nous quittons la ville et maintenant nous redescendons vers la côte, à partir de maintenant sera une constante de haut en bas sans difficulté, à proximité de Vieux, nous trouvons les touristes de plage. Il y a une atmosphère de vacanciers et très surfero, continuer le long de la route à travers les bois pour rejoindre Seignosse Soustons Ocean. Jeune monter et descendre avec leurs planches de surf, à pied, à vélo et moto. Sur les vélos et les motos adaptées porter un stand où ils traînent la table. Il est un méli-mélo de personnes, de véhicules garés partout, la dune de nous protéger à nouveau, nous continuons dans cette zone urbaine à Capbreton. Cette population est tout très soigné, est une ville balnéaire très touristique avec des maisons très bien aménagées. Nous avons traversé le pont du canal et nous sommes arrivés au petit port de plaisance abrité par le canal qui forme l'embouchure de la rivière Le Bouret. Nous nous sommes installés sur l'hôtel Aquitania, géré par une famille très sympathique qui me donne le temps de se rafraîchir dans la piscine. Nous sommes allés à dîner, le soleil se couche sur l'horizon de l'océan, respirent une bonne ambiance, bonne nourriture et faire le tour avant d'aller dormir.