La Vélodyssée. Etapa 09. Marennes-Royan-Lacanau

Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 09. Marennes-Royan-Lacanau Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 09. Marennes-Royan-Lacanau Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 09. Marennes-Royan-Lacanau

-2 ft
November 18, 2018
August 2016

near Marennes, Nouvelle-Aquitaine (France)

La ruta a
[CAT]
Etapa 09. Marennes-Royan-Lacanau

Aquesta estapa tindrà tres parts ben diferenciades, a la primera gaudirem de bons paissatges de costa, a la segona part transitarem per rectes infinites asfaltades d’un carril bici entremig del bosc, sense res a veure, ni el mar tapat per les dunes ni mes endavant el llac des Etangs tapat per la vegetació. Per aquesta zona hi fa una calor força important. La tercera part transcorre per una zona de puja i baixa divertida entre el bosc.

Sortim ben esmorzats de la Chambre d’hotes tot anant cap a la platja de Marennes, creuem el pont del canal i anem reseguint la costa. Bon paisatge dels aiguamolls vora el mar, seguim per una via verda entre el bosc de la Tremplade, un bosc d’alzines i pinedes, separat per una duna del mar. Tot i que és força d’hora, els surfistes ja aprofiten per practicar el seu esport, anem creuant petites zones d’acampada on la majoria encara dorm pel bosc de La Coubre. Arribem al far de la Coubre, on ens enfilem a la duna per divisar el paisatge i el mar. Ja veiem una duna llarga i continuada al llarg de tota la costa. Seguim tot creuant La Palmyre, una urbanització molt endreçada pel seu passeig marítim, amb força estiuejants practicant el jogging. Seguim gaudint de les vistes dels seus petit penya-segats només separats per petites cales de sorra aprofitades per platja. En arribar a Royan, també gaudim de les vistes a la seva façana litoral, petites platges, passarel·les amb la barraca pels pescadors. Finalment arribem al port.

Hem de creuar la desembocadura del riu Garona per l’estuari de la Gironda, fa uns sis kilòmetres d’amplada i la única manera de fer-ho és amb el transbordador. Mentre esperem el vaixell, aprofitem per fer l’entrepà, aviat s’emplena la zona d’embarcament de gent i bicicletes, molts d’ells amb estris de platja. En arribar el vaixell, hi pugem tots ordenadament, a mig trajecte ens creuem amb el vaixell de tornada i, en arribar a Le-Verdon tothom torna a baixar ordenadament. Com que encara no hem trobat allotjament, anem a la oficina de turisme, ens tracten molt amablement. Tot ple! Finalment ens troben un lloc a Le Moutchic, a vora noranta kilòmetres.

Som a migdia, seguim per una via verda enmig del bosc al costat d’una via de tren cap a Soulac. A la població parem al mercat on ens avituallem. En aquest punt les dunes obliguen a circular mes cap a l’interior, arribem ràpid a Montalivet on hi ha un balneari. Sortint de Montalivet entrem al bosc de Flamand, una pista asfaltada, molt calorosa i amb una recta de més de deu kilòmetres. Creuem el bosc de pins de la reserva natural nacional de dunes i aiguamolls d’Hourtin on també hi trobem rouredes. Passat Hourtin, la pista transcorre entre mig del bosc fins a Carcans, a una banda tenim el mar tapat per la duna i a l’altra el llac de vint kilòmetres de llarg que no veiem en cap moment. Hem fet més de cinquanta kilòmetres molt ràpids, amb poc interès a banda d’un repetitiu bosc.
Passat Carcans si que entrem en una zona boscosa molt més divertida, amb puja i baixa pel bosc de Lacanau. Finalment arribem al llogarret de Le Moutchic on pernoctarem. Fem un sopar bo i abundant a la terrassa amb vistes al llac, avui hem suat de valent i ho reguem amb una bona dosi de cervesa. D’aigua ja prou que n’hem begut durant el trajecte.

[ES]
Etapa 09. Marennes-Royan-Lacanau

Esta etapa tendrá tres partes bien diferenciadas, en la primera disfrutaremos de bonitos paisajes de costa, en la segunda parte transitaremos por rectas infinitas asfaltadas de un carril bici en medio del bosque, sin nada que ver, ni el mar tapado por las dunas ni mas adelante el lago de Etangs tapado por la vegetación. Por esta zona hace un calor bastante importante. La tercera parte transcurre por una zona de sube y baja divertida entre el bosque.

Salimos bien desayunados de la Chambre de hotes yendo hacia la playa de Marennes, cruzamos el puente del canal y vamos resiguiendo la costa. Buen paisaje de los humedales cerca del mar, seguimos por una vía verde entre el bosque de la Tremplade, un bosque de encinas y pinares, separado por una duna del mar. Aunque es bastante temprano, los surfistas ya aprovechan para practicar su deporte, vamos cruzando pequeñas zonas de acampada donde la mayoría todavía duerme por el bosque de La Coubre. Llegamos al faro de la Coubre, donde subimos a la duna para divisar el paisaje y el mar. Ya vemos una duna larga y continuada a lo largo de toda la costa. Seguimos cruzando La Palmyre, una urbanización muy ordenada por su paseo marítimo, con bastantes veraneantes practicando el jogging. Seguimos disfrutando de las vistas de sus pequeño acantilados sólo separados por pequeñas calas de arena aprovechadas para playa. Al llegar a Royan, también disfrutamos de las vistas a su fachada litoral, pequeñas playas, pasarelas con la barraca para los pescadores. Finalmente llegamos al puerto.
Hemos de cruzar la desembocadura del río Garona por el estuario de la Gironda, hace unos seis kilómetros de anchura y la única manera de hacerlo es con el transbordador.

Mientras esperamos el barco, aprovechamos para hacer el bocadillo, pronto se llena la zona de embarque de gente y bicicletas, muchos de ellos con utensilios de playa. Al llegar el barco, subimos todos ordenadamente, a medio trayecto nos cruzamos con el barco de vuelta y, al llegar a Le-Verdon todo el mundo vuelve a bajar ordenadamente. Como todavía no hemos encontrado alojamiento, vamos a la oficina de turismo, nos tratan muy amablemente. Todo lleno! Finalmente nos encuentran un lugar en Le Moutchic, a mas de noventa kilómetros.

Somos mediodía, seguimos por una vía verde en medio del bosque junto a una vía de tren hacia Soulac. En la población paramos en el mercado donde nos avituallamos. En este punto las dunas obligan a circular más hacia el interior, llegamos rápido a Montalivet donde hay un balneario. Saliendo de Montalivet entramos en el bosque de Flamand, una pista asfaltada, muy calurosa y con una recta de más de diez kilómetros. Cruzamos el bosque de pinos de la reserva natural nacional de dunas y humedales de Hourtin donde también encontramos robledales. Pasado Hourtin, la pista transcurre entre el bosque hasta Carcans, a un lado tenemos el mar tapado por la duna y en la otra el lago de veinte kilómetros de largo que no vemos en ningún momento. Hemos hecho más de cincuenta kilómetros muy rápidos, con poco interés aparte de un repetitivo bosque.

Pasado Carcans si que entramos en una zona boscosa mucho más divertida, con sube y baja por el bosque de Lacanau. Finalmente llegamos a la aldea de Le Moutchic donde pernoctaremos. Hacemos una cena buena y abundante en la terraza con vistas al lago, hoy hemos sudado y lo regamos con una buena dosis de cerveza. De agua ya bastante que hemos bebido durante el trayecto.

[FR]
Étape 09. Marennes-Royan-Lacanau

Cette étape aura trois parties distinctes, la première va profiter de beaux paysages de la côte dans la seconde moitié passera par pavées lignes sans fin d'une piste cyclable dans les bois, avec rien à voir, et la mer couverte par les dunes ou plus lac Etangs plus tard couvert par la végétation. Pour ce domaine fait une chaleur très importante. La troisième partie passe à travers une zone de haut en bas entre la forêt drôle.

Nous déjeunions hors de la Chambre de hotes vers la plage de Marennes, traversé le pont du canal et nous resiguiendo la côte. Bonne paysage des zones humides près de la mer, nous suivons une voie verte entre la forêt Tremplade, une forêt de chênes et de pins, séparés par une mer de dunes. Bien qu'il soit très tôt, les surfeurs et profiter de l'occasion pour pratiquer leur sport, venir à travers de petites zones de camping, où la plupart dorment encore dans la forêt de La Coubre. Nous sommes arrivés à la Coubre Phare où nous montons à la dune de repérer le paysage et la mer. Nous voyons un long et continu sur toute la dune de la côte. Nous continuons de traverser La Palmyre, une urbanisation très ordonnée le long de la promenade, avec de nombreux vacanciers pratiquant le jogging. Nous continuons de profiter de la vue de ses petites falaises seulement séparées par de petites baies de sable attelés à la plage. En arrivant à Royan, également apprécié la façade donnant sur le littoral, de petites plages, allées barrack pour les pêcheurs. Finalement nous avons atteint le port.

Nous devons traverser l'embouchure de la rivière Garonne estuaire de la Gironde, fait environ six kilomètres de large et la seule façon de le faire est avec le ferry. En attendant le bateau, nous avons l'occasion de faire le sandwich, bientôt la zone d'embarquement remplit les personnes et les bicyclettes, beaucoup avec des ustensiles de plage. Par le bateau, nous avons grimpé tout proprement, à mi-chemin nous avons passé le bateau et, en arrivant Le Verdon tout le monde vers le bas proprement. Comme nous l'avons pas encore trouvé de logement, nous allons à l'office de tourisme, nous sommes traités très gentiment. Tout plein! Enfin, nous avons trouvé une place dans Le Moutchic, à plus de quatre-vingt dix kilomètres.

Nous sommes midi, nous suivons une voie verte dans les bois à côté d'une voie ferrée en direction de Soulac. Dans la ville nous nous sommes arrêtés sur le marché où nous Nous équipons. A ce stade, les dunes forcées de se déplacer plus à l'intérieur, sont arrivés rapidement à Montalivet où il y a un spa. Laissant Montalivet est entré dans la forêt Flamand, une piste d'asphalte très chaud, et avec une ligne de plus de dix kilomètres.

Nous traversons la forêt de pins de la réserve naturelle nationale des dunes et des zones humides Hourtin où l'on trouve aussi des chênaies. passé Hourtin, la piste traverse la forêt à Carcans, d'un côté nous avons la mer couverte par les dunes et dans l'autre le lac de vingt kilomètres de long que nous voyons en peu de temps. Nous avons fait plus de cinquante kilomètres très rapide, avec peu d'intérêt en dehors d'une forêt répétitive.

Derniers Carcans si nous sommes entrés dans une zone boisée beaucoup plus amusant, avec monte et descend dans la forêt de Lacanau. Finalement nous avons atteint le village de Le Moutchic passer la nuit. Nous faisons un bon, le dîner de remplissage sur la terrasse donnant sur le lac, aujourd'hui, nous suait et nous l'eau avec une bonne dose de bière. assez d'eau pour avoir bu au cours du voyage.