La Vélodyssée. Etapa 08. La Rochelle-Rochefort-Marennes.

Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 08. La Rochelle-Rochefort-Marennes. Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 08. La Rochelle-Rochefort-Marennes. Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 08. La Rochelle-Rochefort-Marennes.

November 18, 2018
August 2016

near Les Minimes, Nouvelle-Aquitaine (France)

La ruta a
[CAT]
Etapa 08. La Rochelle-Rochefort-Marennes.

La nit abans hem treballat de debò per trobar allotjament per aquesta nit. El turisme de platja ho te tot ocupat i només hem trobat allotjament a Marennes. Serà una etapa curta i, a més a més una primera meitat poc interessant. Sortim esmorzats de l’alberg tot gaudint del port esportiu de La Rochelle, ben aviat trobarem les primeres platges, força amples i de sorra fina. Els surfistes es preparen de bon matí per aprofitar les onades, també hi trobem diferents passeres amb barraques pels pescadors, vistes al mar fins a Chatelaillon Plage i poc més fins a Rochefort.

Ciclem força de presa vora la costa per pistes majoritàriament asfaltades, amb l’autopista al costat nostre amb vehicles a tota velocitat com a company de ruta. Arribem a Rochefort, anem cap al centre tot passant pel davant de l’estació de ferrocarril. Seguim cap el centre on trobem un canal amb embarcacions recreatives, arrecerades en un petit port. No es veu gaire gent pels carrers, això te pinta de ser una ciutat treballadora i els seus habitants deuen estar gaudint de les vacances. Seguim tot sortint de la població cap una mena de zona industrial força deixada. Seguim per carrils bici asfaltats i comença a fer més calor, arribem a Tonay-Charente, anem vora el riu Charente on la marea està baixant i l’aigua juntament amb les embarcacions baixa a tota velocitat. Parem a dinar en un petit local vora el riu, no vàrem menjar gens malament, tot al contrari per ser un lloc on no són ben rebudes les bicicletes.

Seguim vora la via del tren per una antiga via verda, el paisatge va canviant i es més verd i ombrívol, fins entrar en un nou canal amb les seves escluses i una zona humida d’aiguamolls amb els seus petits canals. Desapareixen les ombres per convertir-se en grans extensions de cultiu de cereal. El sol escalfa fort i vaig parant de tant en tant a l’ombra. Vora Marennes paro una bona estona vora el castell de Gateaudiere, hi ha força ambient, amb molta gent anant i tornant amb canalla. Hi estic uns vint minutets fins que decideixo anar al poble en busca de l’allotjament previst. Ben aviat el trobo, som molt ben rebuts per la mestressa on rebem un tracte immillorable, es tracta de la chambre d’hotes Le Logis des Lauriers Roses http://logisdeslauriersroses.com/

És molt d’hora i decideixo anar a fer un bany a la platja. Em trobo que la platja és una bassa o llac força gran on hi queda retinguda l’aigua quan baixa la marea. No es massa fonda però lo suficient per remullar-me i refrescar-me. L’oceà amb la marea baixa queda molt lluny de on estic, el fons del llac es una mica fangós i llefiscós, està força ple de gent i canalla jugant. En tornar a l’allotjament, ens canviem de roba per anar a fer un volt pel poble i anar a sopar. No hi ha massa gent, finalment triem un bon lloc per sopar on gaudim de la terrassa al carrer mentre ens atipem de valent per afrontar la jornada següent.

[ES]
Etapa 08. La Rochelle-Rochefort-Marennes.

La noche antes hemos trabajado de verdad para encontrar alojamiento para esta noche. El turismo de playa lo tiene todo ocupado y sólo hemos encontrado alojamiento en Marennes. Será una etapa corta y, además una primera mitad poco interesante. Salimos desayunados del albergue disfrutando del puerto deportivo de La Rochelle, pronto encontraremos las primeras playas, bastante anchas y de arena fina. Los surfistas se preparan temprano para aprovechar las olas, también encontramos diferentes pasarelas con barracas para los pescadores, vistas al mar hasta Chatelaillon Plage y poco más hasta Rochefort.

Ciclamos bastante rápidos cerca de la costa por pistas mayoritariamente asfaltadas, con la autopista al lado nuestro con vehículos a toda velocidad como compañero de ruta. Llegamos a Rochefort, vamos hacia el centro pasando por delante de la estación de ferrocarril. Seguimos hacia el centro donde encontramos un canal con embarcaciones recreativas, resguardadas en un pequeño puerto. No se ve mucha gente por las calles, esto tiene pinta de ser una ciudad trabajadora y sus habitantes deben estar disfrutando de las vacaciones. Seguimos saliendo de la población hacia una especie de zona industrial bastante dejada. Seguimos por carriles bici asfaltados y empieza a hacer más calor, llegamos a Tonaya-Charente, vamos a orillas del río Charente donde la marea está bajando y, el agua junto con las embarcaciones baja a toda velocidad. Paramos a comer en un pequeño local junto al río, no comimos nada mal, todo lo contrario por ser un lugar donde no son bien recibidas las bicicletas.

Seguimos junto a la vía del tren por una antigua vía verde, el paisaje va cambiando y es más verde y sombrío, hasta entrar en un nuevo canal con sus esclusas y una zona húmeda de humedales con sus pequeños canales. Desaparecen las sombras para convertirse en grandes extensiones de cultivo de cereal. El sol calienta fuerte y voy parando de vez en cuando a la sombra. Vera Marennes paro un buen rato junto al castillo de Gateaudiere, hay bastante ambiente, con mucha gente yendo y viniendo con niños. Estoy unos veinte minutitos hasta que decido ir al pueblo en busca de alojamiento previsto. Pronto lo encuentro, somos muy bien recibidos por la dueña donde recibimos un trato inmejorable, se trata de la chambre de hotes Le Logis des Lauriers Roses http://logisdeslauriersroses.com/

Es muy temprano y decido ir a hacer un baño a la playa. Me encuentro que la playa es una balsa o lago bastante grande donde queda retenida el agua cuando baja la marea. No es demasiado profunda pero lo suficiente para remojarme y refrescarme. El océano con la marea baja queda muy lejos de donde estoy, el fondo del lago es un poco fangoso y viscoso, está bastante lleno de gente y niños jugando. Al volver al alojamiento, nos cambiamos de ropa para ir a dar una vuelta por el pueblo e ir a cenar. No hay demasiada gente, finalmente elegimos un buen lugar para cenar donde disfrutamos de la terraza en la calle mientras nos hartamos duro para afrontar la jornada siguiente.

[FR]
Etape 08. La Rochelle-Rochefort-Marennes.

La nuit avant que nous avons vraiment travaillé pour trouver un hébergement pour ce soir. Le tourisme balnéaire est tout occupé et ont seulement trouvé un logement à Marennes. Ce sera une étape courte et aussi une première moitié inintéressant. Nous avons quitté l'auberge déjeunait profitant du port de plaisance de La Rochelle, bientôt trouver les premières plages, assez large et de sable. Surfers préparer tôt pour profiter des vagues, on trouve aussi différentes passerelles avec des cabanes pour les pêcheurs, vue sur la mer à Chatelaillon Plage et peu de choses à Rochefort.

Ciclamos assez rapide près de la côte routes pavées principalement avec la route de notre côté avec des véhicules de vitesse comme compagnon de voyage. Nous sommes arrivés à Rochefort, venir au centre en passant devant la gare. Nous continuons vers le centre où l'on trouve un canal avec des bateaux de plaisance à l'abri dans un petit port. beaucoup de gens ne voient pas les rues, il semble être une ville de travail et ses habitants devraient profiter des vacances. Nous continuons sur la population vers une sorte de zone industrielle assez gauche. Continuer sur les chemins et les départs cyclables asphaltées à se réchauffer, nous Tonaya-Charente, laissez les rives de la rivière Charente, où la marée descend et de l'eau ainsi que les bateaux vers le bas à pleine vitesse. Nous nous sommes arrêtés pour manger dans un petit restaurant le long de la rivière, on n'a pas mangé quelque chose de mauvais, bien au contraire d'être un endroit où ils ne sont pas des vélos de bienvenue.

Nous continuons le long de la ligne de chemin de fer par une ancienne voie verte, le paysage change et est plus verte et sombre, pour entrer dans un nouveau canal avec ses écluses et une zone humide humide avec ses petits canaux. Disappear l'ombre pour devenir de grandes zones de culture de céréales. Le soleil réchauffe fort et j'arrêtant parfois à l'ombre. Vera Marennes frapper un bon moment ensemble Castle Gateaudiere, il y a assez de place, avec beaucoup de gens qui vont et viennent avec les enfants. Je suis une vingtaine de petites minutes jusqu'à ce que je décide d'aller à la ville pour le logement prévu. Bientôt, je trouve, sont très bien accueilli par le propriétaire où nous avons reçu un excellent traitement, est la Chambre de hotes Le Logis des Lauriers Roses http://logisdeslauriersroses.com/~~number=plural

Il est très tôt et a décidé d'aller faire une baignade à la plage. Je trouve que la plage est un assez grand radeau ou un lac où l'eau est retenue à marée basse. Il est pas trop profond, mais assez pour tremper et se rafraîchir. L'océan à marée basse est loin d'être là où je suis, au fond du lac est un peu boueux et visqueux, il est très encombré et les enfants qui jouent. De retour à l'hébergement, nous avons changé de vêtements pour aller pour une promenade à travers le village et aller dîner. Pas trop de gens, nous avons finalement choisi un bon endroit pour dîner, nous avons apprécié la terrasse sur la rue car nous nous sommes nourris difficile de faire face le lendemain.