Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 06. Beauvoir-Sur-Mer--St.Gilles-Croix-de-Vie—Les Sables d’Olonne. Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 06. Beauvoir-Sur-Mer--St.Gilles-Croix-de-Vie—Les Sables d’Olonne. Photo ofLa Vélodyssée. Etapa 06. Beauvoir-Sur-Mer--St.Gilles-Croix-de-Vie—Les Sables d’Olonne.

November 18, 2018
August 2016

near Beauvoir-sur-Mer, Pays de la Loire (France)

La ruta a
[CAT]
Etapa 06. Beauvoir-Sur-Mer--St.Gilles-Croix-de-Vie—Les Sables d’Olonne.

Com cada matí fem un bon esmorzar, carreguem les sàrries i ens posem en marxa. Avui anem una mica més tard, amb calma, hem d’esperar fins quarts de dotze per creuar el pas de Gois. Així doncs ens dona temps a voltar pel poble i anar a fer la compra diària pels entrepans del migdia.

Una vegada tenim l’avituallament ens dirigim cap el Pas de Gois, fem una breu parada a les salines i seguim fins que trobem una bona cua de vehicles esperant poder creuar per la pista empedrada que s’ha construït sobre aquesta barrera natural per connectar amb l’illa de Noirmoutier. Anem avançant als vehicles fins posar-nos al capdavant. En pocs minuts comencem a avançar uns metres mentre segueix baixant el nivell del mar, i, veient que no queden més de deu cm. d’aigua, m’endinso per la pista encara coberta per l’oceà. Són uns quatre kilòmetres i mig fins arribar a l’illa on també espera una cua de vehicles per poder creuar. Hi ha molta gent fent fotos, asseguda encuriosida veient l’espectacle de retirar-se el mar. També es veu molta gent que entra a la zona que han deixat descoberta les aigües a recollir els mol·luscs que hi han quedat.

Deixem la baia de Bourgneuf, circulem tot abandonant l’illa ara pel pont de la Fosse, s’eleva bastants metres i el vent bufa de valent, divisem bastants esportistes volant sobre les aigües amb els seus estels. Entrem a les pistes marcades per La Vendee a Velo, tot i que anirem a tocar del mar. Entrem a una pista molt divertida que ens porta a circular per l’espès i ombrívol bosc des Pays de Monts que no ens deixarà veure el mar fins que arribem a St-Jean-de-Monts. La platja és molt gran i està tot envaït de turistes, deixem la població per gaudir d’unes estupendes vistes des de l’altiplà rocós que ens porta a St-Gilles-Croix-de-Vie, amb els seus fars, illes rocoses diminutes, ports, piscines que s’omplen a cada marea alta, banyistes, esportistes a vela i roques de formes capritxoses esculpides pel mar.

Passada la població, trobem més zona de platja, aiguamolls canalitzats, anirem sortejant el dens bosc d’Olonne on una duna ens separa de les vistes al mar. En entrar a la zona humida, trobem un seguit de pistes que van serpentejant els canals, hi ha molts pescadors amb les seves canyes, també trobem molts ciclistes que hi venen a donar el tomb per gaudir d’aquest espai natural amb la família. Vora Les Sables d’Olonne tornem a retrobar-nos amb el mar, està força enfurismat. Entrem a la població, anem pel canal del port, molt tranquil, el port és molt gran. La població, tot i ser molt turística i estar plena de gent, te un aire molt mariner. En aquesta època de l’any ens ha costat trobar allotjament, però la veritat és que ho hem encertat, es tracta del hotel Les Embruns, que està en un cèntric però tranquil carreró. Sortim a sopar vora el port, l’ambient es molt distret, a l’altra banda del canal del port hi veiem la part més gran de la població que també està molt animada. Per avui ja n’hi ha prou i anem a reposar tot i que ha estat una jornada suau.

[ES]
Etapa 06. Beauvoir-Sur-Mer - St.Gilles-Croix-de-Vie-Les Sables d'Olonne.

Como cada mañana hacemos un buen desayuno, cargamos las alforjas y nos ponemos en marcha. Hoy vamos un poco más tarde, con calma, tenemos que esperar hasta las once y media para cruzar el paso de Gois. Así pues nos da tiempo a dar vueltas por el pueblo e ir a hacer la compra diaria para los bocadillos del mediodía.

Una vez tenemos el avituallamiento nos dirigimos hacia el Paso de Gois, hacemos una breve parada en las salinas y seguimos hasta que encontramos una buena cola de vehículos esperando poder cruzar por la pista empedrada que se ha construido sobre esta barrera natural para conectar con la isla de Noirmoutier. Vamos avanzando a los vehículos hasta ponernos a la cabeza. En pocos minutos empezamos a avanzar unos metros mientras sigue bajando el nivel del mar, y, viendo que no quedan más de diez cm. de agua, me adentro por la pista todavía cubierta por el océano. Son unos cuatro kilómetros y medio hasta llegar a la isla donde también espera una cola de vehículos para poder cruzar. Hay mucha gente haciendo fotos, sentada curiosa viendo el espectáculo de retirarse al mar. También se ve mucha gente que entra en la zona que han dejado descubiertas las aguas a recoger los moluscos que han quedado.

Dejamos la bahía de Bourgneuf, circulamos abandonando la isla ahora por el puente de la Fosse, se eleva bastantes metros y el viento sopla con fuerza, divisamos bastantes deportistas volando sobre las aguas con sus cometas. Entramos en las pistas marcadas por La Vendee a Velo, aunque iremos a tocar del mar. Entramos en una pista muy divertida que nos lleva a circular por el espeso y sombrío bosque des Pays de Monts que no nos dejará ver el mar hasta que llegamos a St-Jean-de-Monts. La playa es muy grande y está todo invadido de turistas, dejamos la población para disfrutar de unas estupendas vistas desde la meseta rocosa que nos lleva a St-Gilles-Croix-de-Vie, con sus faros, islas rocosas diminutas, puertos, piscinas que se llenan con cada marea alta, bañistas, deportistas a vela y rocas de formas caprichosas esculpidas por el mar.

Pasada la población, encontramos más zona de playa, humedales canalizados, iremos sorteando el denso bosque de Olonne donde una duna nos separa de las vistas al mar. Al entrar en la zona húmeda, encontramos una serie de pistas que van serpenteando los canales, hay muchos pescadores con sus cañas, también encontramos muchos ciclistas que vienen a dar la vuelta para disfrutar de este espacio natural con la familia. Cerca Les Sables d'Olonne volvemos a reencontrarnos con el mar, está bastante enfurecido.

Entramos en la población, vamos por el canal del puerto, muy tranquilo, el puerto es muy grande. La población, a pesar de ser muy turística y estar llena de gente, tiene un aire muy marinero. En esta época del año nos ha costado encontrar alojamiento, pero la verdad es que lo hemos acertado, se trata del hotel Les Embruns, que está en un céntrico pero tranquilo callejón. Salimos a cenar junto al puerto, el ambiente es muy distraído, al otro lado del canal del puerto vemos la parte más grande de la población que también está muy animada. Por hoy ya basta y vamos a reposar aunque ha sido una jornada suave.

[FR]
Étape 06. Beauvoir-Sur-Mer - St.Gilles-Croix-de-Vie-Les Sables d'Olonne.

Comme chaque matin, nous faisons un bon petit déjeuner, nous avons chargé les sacoches et nous sommes partis. Aujourd'hui, nous allons un peu plus tard, tranquillement, nous devons attendre jusqu'à onze heures et demie pour traverser le passage du Gois. Cela nous donne donc le temps de marcher autour de la ville et aller faire les courses tous les jours pour des collations midi.

Une fois que nous avons les fournitures nous nous sommes dirigés vers le Paso de Gois, nous faisons un bref arrêt dans le sel et continuer jusqu'à ce que nous avons trouvé une bonne ligne de véhicules qui attendent pour traverser la piste pavée qui a été construit sur cette barrière naturelle pour se connecter avec l'île Noirmoutier. Nous allons les véhicules pour se rendre à la tête. En quelques minutes, nous avons commencé à se déplacer à quelques mètres tout en abaissant le niveau de la mer, et de voir qu'il n'y a pas plus de dix cm. l'eau, je rentre dans la piste encore couvert par l'océan. Sont-kilomètres environ quatre et demi pour atteindre l'île où également une file d'attente de véhicules qui attendent de traverser. Il y a beaucoup de gens qui prennent des photos, assis curieux regardant le spectacle de prendre sa retraite de la mer. beaucoup de gens entrant dans la zone qui ont laissé découvert les eaux de recueillir des coquillages qui ont été également vus.

Nous avons quitté la baie de Bourgneuf, circuler en laissant l'île maintenant Pont Fosse, plusieurs mètres se lève et le vent souffle fort, nous avons vu de nombreux athlètes qui survolent les eaux avec leurs cerfs-volants. Nous sommes entrés dans les sentiers balisés par la Vendée Velo, mais nous allons toucher la mer. Nous entrons dans une piste très amusant qui nous amène à circuler à travers l'épaisse forêt sombre des Pays de Monts qui ne nous laissera pas voir la mer jusqu'à ce que nous sommes arrivés à St-Jean-de-Monts. La plage est très grande et tout envahi par les touristes, a quitté la ville pour profiter de superbes vues du plateau rocheux qui mène à St-Gilles-Croix-de-Vie, avec ses phares, petites îles rocheuses, des ports, des piscines qui sont remplis à chaque marée haute, les nageurs, les athlètes de voile et de rochers de forme unique sculptées par la mer.

Après la population, nous trouvons plus de plage, les zones humides canalisées, nous allons contourner la forêt dense de Olonne où une dune nous sépare de la vue sur la mer. En entrant dans la zone humide, a trouvé une série d'indices qui serpentent des canaux, il y a beaucoup de pêcheurs avec leurs cannes, on trouve aussi de nombreux cyclistes qui viennent de se retourner pour profiter de cet espace naturel avec la famille. Près de Les Sables d'Olonne retour à renouer avec la mer, il est très en colère. Nous sommes entrés dans la ville, nous sommes sur le chenal du port, très calme, le port est grande. La population, en dépit d'être très touristique et bondé, a un air très marin. A cette période de l'année nous avons lutté pour trouver un logement, mais la vérité est que nous avions raison, cela est l'hôtel Les Embruns, qui se trouve dans une allée centrale mais calme. Nous sommes allés à dîner par le port, l'atmosphère est très distrait, à travers le chenal du port voir la plus grande partie de la population est également très animée. Assez pour aujourd'hui et nous sommes bien qu'il ait été un voyage en douceur.