La Vélodyssée-Etapa 03. Guillac-Redon-Blain

Photo ofLa Vélodyssée-Etapa 03. Guillac-Redon-Blain Photo ofLa Vélodyssée-Etapa 03. Guillac-Redon-Blain Photo ofLa Vélodyssée-Etapa 03. Guillac-Redon-Blain

-7 ft
November 18, 2018
August 2016

near Guillac, Bretagne (France)

La ruta a
[CAT]
Etapa 03. Guillac-Redon-Blain
Ens llevem amb força humitat, com cada dia anem a esmorzar amb la intenció de fer un bon tiberi, avui toca pa amb mantega i melmelada, pastís i cafe amb llet com cada dia. Després de refer les sarries i tenir-ho tot a punt, deixem el llogarret, amb cases molt antigues, alguna d’elles ensorrada i desfem el pujador del dia anterior, suaument pel dret pedregar. Abans d’entrar de nou al canal, fem una foto a una mena de font i oratori que no tenia massa explicacions.

Entrem de nou al canal, avui tota la etapa transcorre a la seva vora, de primer el canal encara es força estret, molt monóton, per distreure’ns parem a carregar llenya per si volem cuinar més endavant, ho tenim pelut per lligar-la i ho deixem correr. Aquest tram és ràpid i fàcil de ciclar, hi trobem una cruilla de canals amb la desembocadura de L’Oust i l’illa Aux Pies, anem per feina tot fent via ràpidament fins a Mallestroit. Hi trobem un cartell indicatiu on ens explica molt gràficament les escluses del canal, La casa del guarda de l’esclusa, te un jardí molt ben guarnit amb flors, un petit edifici te una petita mostra dels peixos que podem trobar al canal, i, una senyal ens indica que aquesta població és un dels enllaços cap al camí de Sant Jaume.

Seguim de nou ràpidament sense gaire més d’interesant fins a Redon. En aquesta població, parem a fer un tomb pel poble per poder-nos avituallar, te un parell de carrers centrals força comercials amb cases amb les seves tradicionals bigues de fusta. Finalment una dona ens dona les indicacions per trobar la botiga. Comprem els queviures i acabem de fer un tomb pel poble tot anant a retrobar el canal. De seguida busquem un lloc on muntar la paradeta i poder fer el tiberi i una mica de migdiada.

A partir d’aquest punt el paissatge canvia totalment, el canal va sortejant petits turons amb meandres i s’aixampla molt, tot està molt més ben enjardinat, la vegetació i el bosc de ribera és força més bonic. Les escluses cada vegada estan mes separades, vora el canal trobem moltes zones humides amb aus que hi fan el niu, illes de vegetació exhuberant. Aquest canvi de dimensió del canal, farà que ens trobem vaixells de dimensions molt més grans. També trobem moltes barraques que fan servir els pescadors d’aquesta zona que són abundants.

Tot ciclant, ens adonem que ens acostem a la costa ja que apareixen els primers pins marítims. Després d’aquesta segona part d’etapa entretinguda, arribem a Blain. Som vora Nantes, una població parada, de vacances, no hi volta ningú. Ni tan sols a l’allotjament fan sopar, anem amunt i avall pel poble i tot està tancat, tant sols trobem un kebap obert, ho hem encertat, ens hem atipat de valent i no hem parat de veure cervesa per fer pasar la sed. Ja només queda anar a dormir i preparar-se per l’endemà.

[ES]
Etapa 03. guillac-Redon-Blain
Nos levantamos con bastante humedad, como cada día vamos a desayunar con la intención de hacer una buena comida, hoy toca pan con mantequilla y mermelada, pastel y café con leche como cada día. Después de rehacer las sarrias y tenerlo todo a punto, dejamos la aldea, con casas muy antiguas, alguna de ellas derrumbada y deshacemos el subidor del día anterior, suavemente por el derecho pedregal. Antes de entrar de nuevo en el canal, hacemos una foto a una especie de fuente y oratorio que no tenía demasiadas explicaciones.

Entramos de nuevo en el canal, hoy toda la etapa transcurre en su borde, primero el canal todavía es bastante estrecho, muy monótono, para distraernos paramos a cargar leña por si queremos cocinar más adelante, lo tenemos crudo para atarla y lo dejamos correr. Este tramo es rápido y fácil de rodar, encontramos un cruce de canales con la desembocadura de El Oust y la isla Aux Pies, nos ponemos manos a la obra haciendo vía rápidamente hasta Mallestroit. Encontramos un cartel indicativo donde nos explica muy gráficamente las esclusas del canal, La casa del guarda de la esclusa, tiene un jardín muy bien adornado con flores, un pequeño edificio tiene una pequeña muestra de los peces que podemos encontrar en el canal, y, una señal nos indica que esta población es uno de los enlaces hacia el camino de Santiago.

Seguimos de nuevo rápidamente sin mucho más de interesante hasta Redon. En esta población, paramos a dar una vuelta por el pueblo para podernos avituallar, tiene un par de calles centrales bastante comerciales con casas con sus tradicionales vigas de madera. Finalmente una mujer nos da las indicaciones para encontrar la tienda. Compramos los víveres y acabamos de dar una vuelta por el pueblo yendo a reencontrar el canal. Enseguida buscamos un lugar donde montar la parada y poder hacer el festín y un poco de siesta.

A partir de este punto el paisaje cambia totalmente, el canal sorteando pequeñas colinas con meandros y se ensancha mucho, todo está mucho mejor ajardinado, la vegetación y el bosque de ribera es bastante más bonito. Las esclusas cada vez están más separadas, cerca del canal encontramos muchas zonas húmedas con aves que anidan, islas de vegetación exuberante. Este cambio de dimensión del canal, hará que nos encontramos barcos de dimensiones mucho mayores. También encontramos muchas barracas que usan los pescadores de esta zona que son abundantes.

Ciclando, nos damos cuenta que nos acercamos a la costa ya que aparecen los primeros pinos marítimos. Después de esta segunda parte de etapa entretenida, llegamos a Blain. Estamos cerca de Nantes, y la población está parada, de vacaciones, no hay nadie. Ni siquiera en el alojamiento hacen cena, vamos arriba y abajo por el pueblo y todo está cerrado, sólo encontramos un kebap abierto, lo hemos acertado, nos hemos hartado y no hemos parado de beber cerveza para hacer pasar la sed. Ya sólo queda ir a dormir y prepararse para el día siguiente.

[FR]
Étape 03. guillac-Redon-Blain
Nous nous sommes levés avec assez d'humidité, comme chaque jour, nous allons déjeuner avec l'intention de faire un bon repas, aujourd'hui pain avec du beurre et de la confiture, gâteau et café avec du lait comme tous les jours. Après refaire Sarrias et que tout soit prêt, nous avons quitté le village avec des maisons très anciennes, certains d'entre eux se sont effondrés et débarrasser le relanceur la veille, doucement le droit d'éboulis. Avant d'entrer dans le canal, nous faisons une photo à une sorte de source et oratoire qui avait pas beaucoup d'explication.

Nous sommes revenus dans le canal, aujourd'hui toute la scène prend son bord, d'abord le canal est encore assez étroite, très monotone, pour distraire l'arrêt pour charger du bois de chauffage, si nous voulons faire cuire plus tard, nous avons brut pour l'attacher et le laisser tourner. Ce tronçon est rapide et facile à rouler, nous avons trouvé un canal traversant l'embouchure de la Oust et les pieds Isle Aux, nous mettons à travailler pour faire place rapidement à Mallestroit. Nous avons trouvé un panneau où nous avons expliqué les écluses du canal très graphique, la guérite de la serrure, a un joliment décoré avec des fleurs jardin, un petit bâtiment est un petit échantillon de poissons qui peut être trouvé dans le canal, et, un signe indique que cette population est l'un des liens sur la route de Santiago.

Nous avons suivi à nouveau rapidement, sans beaucoup plus intéressant de Redon. Dans cette ville, nous nous sommes arrêtés pour une promenade autour du village pour que nous puissions avitaillement, a un couple de rues centrales assez commerciales avec leurs maisons traditionnelles avec des poutres en bois. Enfin, une femme nous donne des directions pour trouver le magasin. Nous avons acheté l'épicerie et juste marcher autour de la ville va redécouvrir le canal. Immédiatement nous cherchons un endroit pour monter la butée et de faire la fête et une petite sieste.

De ce point, le paysage change complètement, contournant les méandres du canal et de petites collines avec beaucoup plus large, tout est beaucoup mieux aménagé, la végétation et la forêt riveraine est beaucoup plus belle. Les verrous sont de plus en plus séparés, à proximité du canal sont nombreuses zones humides avec les oiseaux nicheurs, des îlots de végétation luxuriante. Ce changement de dimension du canal, nous allons faire des bateaux beaucoup plus grands. Nous avons également trouvé de nombreux refuges utilisés par les pêcheurs dans ce domaine sont nombreux.

Cyclisme, nous nous rendons compte que nous approchons de la côte que les premiers pins maritimes apparaissent. Après cette deuxième partie de l'étape divertissant, nous Blain. Nous sommes près de Nantes, et la population est arrêté, vacances, personne. Même dans les chambres font dîner, monter et descendre le village et tout est fermé, on ne trouve un kebap ouvert, nous avons réussi, nous avons eu assez et n'a pas cessé de boire de la bière pour faire passer la soif. Il ne reste plus qu'à aller dormir et se préparer pour le lendemain.

Motertelot

PictographProvisioning Altitude 60 ft

Blain

Avituallament

PictographRiver Altitude 39 ft
Photo ofChemin de l'Écluse y Promenade de Jedburgh Photo ofChemin de l'Écluse y Promenade de Jedburgh Photo ofChemin de l'Écluse y Promenade de Jedburgh