La Vélodyssée-Etapa 00-Roscoff-Morlaix

Photo ofLa Vélodyssée-Etapa 00-Roscoff-Morlaix Photo ofLa Vélodyssée-Etapa 00-Roscoff-Morlaix Photo ofLa Vélodyssée-Etapa 00-Roscoff-Morlaix

November 17, 2018
August 2016

near Valanec, Bretagne (France)

La ruta a

[CAT]
Aquest és l’inici de la Velodyssee, la part francesa que recorre la Eurovelo 1. La majoria de trens de llarga distància provenen de la part de Paris, i l’estació mes propera al punt de sortida és Morlaix. En aquesta població tenim un petit tren que ens porta molt lentament a Roscoff, el nostre punt de sortida. Després del llarg viatge en tren, és fàcil arribar vora el migdia, per lo que aquesta etapa la podriem denominar el pròleg o escalfament, serà curta.

Una vegada som a Roscoff, és interessant fer un vol pel poble, gaudir del seu ambient mariner i recorrer uns carrers on s’hi respira el pas dels anys. Ens dirigirem al port, on una passera ens porta a una estacada on serveix de port per anar a illes properes, a la punta de la qual hi ha un far, depenent de l’alçada de la marea podrem avançar mes o menys. En aquest punt recullo, com és habitual en mi, un pot d’aigua de l’oceà per agermanar-lo al final de la ruta amb el seu homònim.

Seguim pels carrers de Roscoff tot vorejant el mar, seguint cap a l’Est fins trobar els senyals de la Velodyssee. De primer segueixen vora les vies del tren, més endavant transitem per pistes vora camps de conreu cap a Sant Pol de Leon. Hi trobem molt conreu d’horta, amb molts camps de col i, sobretot de carxofa. Sortim de Sant Pol i seguim cap un entrant del mar on la marea baixa deixa els baixells al descobert sobre la sorra, seguim cap a Penzé on predominen molts caps de ceba. Seguim per una carretera sense transit per arribar molt ràpidament al destí d’aquest primer dia, Morlaix. Durant tot el trajecte trobem moltes banderes que ens recorden que som a la Bretanya.

En aquest poble hi trobem un canal que dona al mar, amb el seu port i els baixells amarrats, a partir d’ara entrarem cap a l’interior i no veurem el mar en uns quants dies. Ens allotgem al Alberg, molt ben cuidat, una vegada nets i polits, anem a fer un volt pel poble, de primer visitem l’antiga fàbrica de tabac on coneixem al senyor Nicotin i l’origen etimològic de la paraula tabac. Seguim voltant pel poble, sota un majestuós pont, visitem edificis d’arquitectura religiosa i, a la plaça gran, cases molt antigues, molt ben conservades que marquen l’origen de la població.

[ES]
Este es el inicio de la Velodyssee, la parte francesa que recorre la Eurovelo 1. La mayoría de trenes de larga distancia provienen de la parte de Paris, y la estación más cercana al punto de salida es Morlaix. En esta población tenemos un pequeño tren que nos lleva muy lentamente en Roscoff, nuestro punto de salida. Después del largo viaje en tren, es fácil llegar cerca del mediodía, por lo que esta etapa la podríamos denominar el prólogo o calentamiento, será corta.

Una vez en Roscoff, es interesante dar una vuelta por el pueblo, disfrutar de su ambiente marinero y recorrer unas calles donde se respira el paso de los años. Nos dirigiremos al puerto, donde una pasarela nos lleva a una empalizada donde sirve de puerto para ir a islas cercanas, en la punta de la que hay un faro, dependiendo de la altura de la marea podremos avanzar más o menos. En este punto recojo, como es habitual en mí, un bote de agua del océano para hermanar al final de la ruta con su homónimo.

Seguimos por las calles de Roscoff bordeando el mar, siguiendo hacia el Este hasta encontrar las señales de la Velodyssee. Primero siguen junto a las vías del tren, más adelante transitamos por pistas al borde de campos de cultivo hacia Sant Pol de Leon. Encontramos mucho cultivo de huerta, con muchos campos de col y, sobre todo de alcachofa. Salimos de Sant Pol y seguimos hacia un entrante del mar donde la marea baja deja los barcos al descubierto sobre la arena, seguimos hacia Penzé donde predominan muchas cabezas de cebolla. Seguimos por una carretera sin tráfico para llegar muy rápidamente al destino de este primer día, Morlaix. Durante todo el trayecto encontramos muchas banderas que nos recuerdan que estamos en la Bretaña.

En este pueblo encontramos un canal que da al mar, con su puerto y los barcos amarrados, a partir de ahora entraremos hacia el interior y no veremos el mar en unos cuantos días. Nos alojamos en el albergue, muy bien cuidado, una vez limpios y pulidos, vamos a dar una vuelta por el pueblo, primero visitamos la antigua fábrica de tabaco donde conocemos al señor Nicotin y el origen etimológico de la palabra tabaco. Seguimos recorriendo el pueblo, bajo un majestuoso puente, visitamos edificios de arquitectura religiosa y, en la plaza mayor, casas muy antiguas, muy bien conservadas que marcan el origen de la población.

[FR]
Ceci est le début de la Vélodyssée, du côté français qui longe les Eurovelo 1. trains à distance plus longue à venir de la part de Paris, et la station la plus proche du point de départ est Morlaix. Dans cette ville, nous avons un petit train qui nous emmène très lentement à Roscoff, notre point de départ. Après le long trajet en train, facile à obtenir autour de midi, cette étape pourrait être appelé le prologue ou le chauffage, sera de courte durée.

Une fois à Roscoff, il est intéressant de se promener autour du village, profiter place de la voile et de marcher quelques rues où les années qui passent respirer. Nous allons vers le port, où une passerelle mène à un fortin où il sert le port pour aller vers les îles voisines à la pointe de laquelle se trouve un phare, en fonction de la hauteur de la marée peut se déplacer plus ou moins. À ce stade, je crois, comme d'habitude en moi, une eau bateau océanique à double la fin de la route avec son homonyme.

Nous continuons le long des rues de Roscoff en bordure de la mer, suivant vers l'est pour trouver des signaux Vélodyssée. Suivez d'abord aux côtés de la voie ferrée plus tard, nous marchons par des pistes sur le bord des champs à Sant Pol de Leon. Orchard trouver beaucoup de culture, avec de nombreux champs de choux et surtout artichaut. Nous quittons Sant Pol et continuons vers la mer où une marée basse laisse à découvert bateaux sur le sable, où beaucoup continuent à Penzé têtes d'oignon prévalent. Nous suivons une route sans circulation pour se rendre très rapidement sur le sort de cette première journée, Morlaix. Tout le chemin sont nombreux drapeaux qui nous rappellent que nous sommes en Bretagne.

Dans cette ville, nous avons trouvé un canal donnant sur la mer, avec son port et ses bateaux amarrés, d'entrer maintenant dans et ne pas voir la mer dans quelques jours. Nous avons séjourné à l'auberge, très bien entretenu, propre et poli une fois, nous allons prendre une promenade à travers le village, d'abord visité l'ancienne usine de tabac à priser, où M. Nicotin et connaître l'origine étymologique du mot priser. Nous continuons le tour du village, sous un pont majestueux, a visité l'architecture et des bâtiments religieux sur la place principale, très vieilles maisons bien conservées qui marquent l'origine de la population.