La Travessa dels Pirineus E5 (de Bagà a Noves de Segre)

Photo ofLa Travessa dels Pirineus E5 (de Bagà a Noves de Segre) Photo ofLa Travessa dels Pirineus E5 (de Bagà a Noves de Segre) Photo ofLa Travessa dels Pirineus E5 (de Bagà a Noves de Segre)

September 29, 2010
September 2010

near Bagà, Catalunya (España)

Data del trajecte: 7 de setembre de 2010
Última actualització: 29 de setembre de 2010

Distància 68 km
Desnivell 1.819 m
Alturà màx 1.912 m
Temps 6 h
Promig Velocitat 11,3 km/h
Índex IBP 132

Des de Bagà es comença pujar. Les pendents no són, però, excessives, s’hi troben descansos i el ferm està en bones condicions. L’entorn, a més, va variant conforme es puja travessant boscos fins passat el Coll de la Bena. Arribats al Coll de Torn només disfrutem de la companyia de les vaques i d’un majestuós silenci.

La baixada la iniciem per camí pedregós i més endavant ens desviarem per un sender un pèl tècnic i amb més pendent. És una baixada divertida però que en alguns trams cal anar amb compte.

Arribem a la carretera que ens durà fins a Tuixén, el Jan continua tirant fins a la Seu i jo m’aturo a dinar. Des d’aquí empalmo amb un camí en descens paral.lel a la carretera que em permet tornar a calentar les cames abans de prendre la última pujada del dia, el Coll Arnat.

El camí de pujada al Coll just l’estaven arreglant. És una pujada sense masses dificultats però un pèl pesada per la pòls que he trobat i per que sempre veus lluny, lluuuuny, el tram de camí que encara queda. Si es mira la botella mig plena, però, sempre es pot mirar enrera i deleitar-se amb les magnífiques vistes sobre la Vall de La Vansa i el tram de camí ja fet. Les vistes des del coll són un espectacle. La baixada és bastant pesada, sobretot a l’inici. Arribant es suavitza i com que encara no plou, disfruto de les vistes sobre Castellar de Tost (té una granja de vaques espectacular).