Koźmin Wlkp. - Dobrzyca. Śladami Stanisława Mikołajczyka

Photo ofKoźmin Wlkp. - Dobrzyca. Śladami Stanisława Mikołajczyka Photo ofKoźmin Wlkp. - Dobrzyca. Śladami Stanisława Mikołajczyka Photo ofKoźmin Wlkp. - Dobrzyca. Śladami Stanisława Mikołajczyka

July 26, 2018
July 2018

near Koźmin Wielkopolski, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

ostatni to już akcent mojej rowerowej przygody z powiatem krotoszyńskim - pozostała jedynie północna część gminy Koźmin. Trasa bardzo łatwa, drogi asfaltowe bądź gruntowe utwardzone. Nie ma się co spieszyć w okolicach Szymanowa gdyż to jedyny las w trakcie całego przejazdu. Z Dobrzycą związana jest postać premiera rządu Stanisława Mikołajczyka. Jego pomnik stoi na rynku a po drodze mijamy szkołę w Borzęcicach do której uczęszczał. Założenie pałacowe w Dobrzycy wymaga dłuższego postoju. W zadbanym parku przy pałacu najgrubszy platan w Polsce i nieopodal najstarszy okaz klonu polnego. Przed wyjazdem udało się odwiedzić ciekawe lokalne muzeum w zamku (czynne w środy rano i po południu). Powrót można wzbogacić o pałac w Orlej. Korzystałem z mapy Powiat Krotoszyński (Topmapa, 1:75 000).