Kościan - Głuchowo

March 8, 2019
March 2019

near Kiełczewo, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

ostatnie to już pewnie spotkanie z łęgami obrzańskimi w serii moich wędrówek po Wielkopolsce. Przewaga tym razem dróg asfaltowych, mało uczęszczanych. Na odcinku Łagiewniki - Piotrowo ładne widoki na łęgi wzdłuż Kanału Prut i Mosińskiego. Kilka ważnych obiektów zabytkowych: pałace w Głuchowie, Jarogniewicach, Mikoszkach, drewniany kościół w Bonikowie oraz kaplica w Mikoszkach. Wschodnia część Łęgu bardziej zalesiona od zachodniej. W większości miejscowości tablice informacyjne. Przed Bonikowem parking z zadaszeniem. Fragmentami towarzyszą szlaki piesze: zielony i żółty. Za Głuchowem sporym utrudnieniem jest budowa trasy S 5 ale każda cena jest dobra byle uniknąć jazdy krajową piątką. Na krótkich jej odcinkach gdzie było to konieczne skorzystałem ze ścieżek pieszo-rowerowych. Korzystałem z mapy Powiat Kościański (Topmapa, 1:50 000).

Jarogniewice

Pomnik pomordowanych przez hitlerowców pacjentów szpitala psychiatrycznego w Kościanie

Pomniki pomordowanych przez hitlerowców pacjentów szpitala psychiatrycznego w Kościanie