خرم دشت ساوه

October 4, 2015
October 2015

near Varsaj, Qazvīn (Iran)

امروز یکی از بهترین و زیباترین و اما سختترین قسمت سفر ما به سمت جنوب ایران بود. گذر از میان مزارع انگور و سیفی جات، که کشاورزان سخت مشغول کار بودند و ما با تکان دادن دستمان و سلام کردن شاید خستگی از تنشان را تا حدودی به در میکردیم.
در مسیر خرم دشت به دانسفهان به جاده باریک ترانزیتی و پر از دست انداز با چاله های خطرناک بالا خره به بویین زهرا رسیدیم و آدریان سوییسی را روانه تهران و خودمان راهی ساوه شدیم که در ابتدا سه کیلومتر سربالایی را رکاب زدیم تا به رستوران حیدر بابا جهت صرف نهار رفتیم که بعد از نهار برای ادامه سفر حاضر شدیم لاستیک عقب من به زمین چسبیده بود بعد از پنچر گیری گردنه را به امید سرازیری رکاب زدیم که همش سر بالایی بود در یک پارکینگ جهت استراحت و خوردن آب توقف چند دقیقه‌ای ایستادیم که پس از استراحت باز هم پنچری... مسیر سخت و ابتدای طبیعت کویری ایران شروع میشد و عاری از آبادی کمی خسته کننده به نظر می‌رسید که ناگهان باد موافقی شروع به وزیدن کرد ما را تا اتوبان ساوه 43کیلومتری رسانید که باعث روحیه مضاعف شد، در نیمه راه به یک راننده کامیون که عاجز مانده بود کمک کرده و دوباره به رکاب زدن نمودیم که در نهایت ابتدای گردنه ساوه لاستیک عقب حامد پنچر شد و خورشید نیز در حال غروب بود که در نهایت به شهر ساوه شهر انار رسیدیم با آن سرازیری تقریباً 15 کیلومتری.
امروز شش عدد پنچری گرفتیم.